اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با محوریت بهزیستی هرمزگان؛

نشست هماهنگی برنامه‌های پارالمپیک در هرمزگان برگزار شد

خبرگزاری فارس: نشست هماهنگی برنامه‌های روز پارالمپیک با حضور مسئولان مربوطه در اداره کل بهزیستی هرمزگان برگزار شد.

نشست هماهنگی برنامه‌های پارالمپیک در هرمزگان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالله بازیار مدیرکل بهزیستی هرمزگان عصر امروز در این نشست که با حضور دست اندرکاران حوزه ورزش معلولان برگزار شد اظهار داشت: باید برای مددجویان و جانبازان یک باشگاه مستقل داشته باشیم که تمام امور به صورت متمرکز دنبال شود.
این مسئول با بیان اینکه باید راه‌اندازی رشته‌هایی همانند قایقرانی و دیگر رشته‌های متنوع و سازگار با روحیه و توان معلولان نیز در استان مدنظر باشد ابراز داشت: تاکنون در راستای بهبود وضعیت ورزش معلولان نشست‌های متعدد و خوبی با مسئولان برگزار و به جاهای خوبی نیز رسیده‌ایم که امیدواریم از این طریق بخش اعظمی از مشکلات به ویژه مشکلات مالی و فیزیکی ورزش معلولان استان را مرتفع کنیم.
وی با اشاره به کسب مدال طی روزهای اخیر توسط مددجو یان و معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی هرمزگان ادامه داد: افتخار می‌کنیم که مددجویان ما در سراسر جهان توانسته‌اند مدال‌هایی را کسب کنند.
مدیرکل بهزیستی هرمزگان ادامه داد: باید جامعه را از بعد روحی و روانی به طرفی سوق دهیم که معلولان را حمایت کنند.
بازیار ادامه داد: برای جذب اسپانسرها نیز با برخی از بانک‌ها رایزنی‌هایی داشته‌ایم.
این مسئول ابراز داشت: سازمان پارالمپیک باید برنامه‌ای را طراحی کند که طی آن به ورزش‌های بومی و سنتی جنوب توجه بیشتری شود.
بازیار اظهار امیدواری کرد، بهزیستی بتواند در راه توسعه ورزش معلولان در چارچوب قوانین آن گونه که مدنظر است امور را به پیش ببرد.
وی با بیان اینکه ورزش از بروز بسیاری از آسیب‌های متصور می‌تواند جلوگیری کند، افزود: باید به نیازهای ورزشی معلولان توجه کرد چراکه معلول بخشی از جامعه است که توانمندسازی او سبب توانمند شدن جامعه می‌شود.
بازیار یادآور شد: مددجویان اگر به ورزش توجه نکنند اول به خودشان و بعد به جامعه نیز ضرر می‌زنند.
اسحاق دستگزین رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان نیز در ادامه با بیان اینکه ورزش باعث شادی و نشاط تمام افراد می‌شود و جانبازان نیز به ورزش نیاز دارند، گفت: در دور سوم سفر رئیس جمهور به استان کلنگ مجتمع ورزشی فرهنگی ایثار در بلوار امام حسین زده شد که دارای سه بلوک است که بلوک ورزشی آن تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد که شامل استخر سونا و دیگر امکانات ورزشی است.
وی با بیان اینکه امور ساخت بلوک توانبخشی مجتمع مذکور نیز آغاز شده است، از آغاز عملیات ساخت بلوک سوم یعنی بلوک فرهنگی نیز تا پایان سال خبر داد.
مژگان صابری سرپرست امور توانبخشی و معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی هرمزگان نیز در ادامه با بیان اینکه ورزش باعث نشاط جسم است که روح و روان انسان هم به آن نیاز دارد، گفت: امروزه می‌توان از فعالیت‌های ورزشی به عنوان یکی از موثرترین امور در امر جلوگیری از بروز آسیب‌ها نام برد.
عبدالرضا میرزایی رئیس هیئت ورزش‌های معلولان و جانبازان هرمزگان نیز در ادامه با بیان اینکه روز 24 مهرماه به عنوان روز پارالمپیک نامگذاری شده است گفت: مسابقات مربوط به این روز در 30 استان کشور برگزار می‌شود.
وی در ادامه با بیان اینکه شعار امسال این روز "معلولیت محدودیت نیست"، است، ادامه داد: به این مناسبت در استان علاوه بر برگزاری برنامه های ورزشی مربوطه برگزاری راهپیمایی بچه های معلول و برگزاری جشن ها نیز مدنظر است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول