اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمان قم خبر داد:

فعالیت 25 هزار کارگر ساختمانی در قم

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمان استان قم با اشاره به فعالیت 25 هزار کارگر ساختمانی در قم بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به مقوله بیمه کارگران ساختمانی تاکید کرد.

فعالیت 25 هزار کارگر ساختمانی در قم
اکبر شوکت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، از بیمه شدن 4 هزار کارگر ساختمانی در طول یک سال و نیم گذشته خبر داد و اظهار داشت: انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان قم توانست با حمایت و همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و مسکن و شهرسازی استان، 70 درصد کارگران ساختمانی را آموزش دهد و با اخذ یک آزمون به آنها گواهینامه‌ فنی اعطا کند.
وی در ادامه افزود: در طول یک سال و نیم گذشته، با ارجاع 4 هزار نفر به سازمان تامین اجتماعی، متشکل از افرادی که گواهینامه فنی دریافت کرده بودند، توانستیم کارگران و افراد زیر پوشش آنها را بیمه کنیم اما این در حالی است که تعداد کارگران ساختمانی استان در حدود 25 هزار نفر است که باید با افزایش ظرفیت بیمه‌شدگان تا سالیانه 10 هزار نفر، تمام این تعداد کارگر ساختمانی تا دو سال آینده بیمه شوند.
مسئول کانون کارگری استان قم با بیان اینکه کارگران تنها هفت درصد حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند، اظهار داشت: کارگران ساختمانی تنها با پرداخت هفت درصد حق بیمه خود که معادل 23 هزار و 800 تومان است، می‌توانند خود و خانواده خود را بیمه کنند چراکه 23 درصد مابقی را دولت بر عهده گرفته و پرداخت خواهد کرد.
وی با اشاره به پرداخت 23 هزار و 800 تومان حق بیمه توسط کارگران ساختمانی گفت: بیمه شدن برای سرنوشت خانواده این افراد بسیار ضروری و مفید است و با خدماتی که دولت در این رابطه انجام داده است، این کار بسیار راحت شده است چراکه قبل از حمایت دولت از بیمه شدن کارگران ساختمانی، یک کارگر ساختمانی مجبور به پرداخت ماهیانه 100 هزار تومان بود تا بتواند خود و خانواده خویش را بیمه کند.
شوکت در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در ارتباط با ایجاد مکانی برای ساماندهی کارگران ساختمانی، افزود: در قانون، ابلاغیه‌ای آمده است که شهرداری‌ها و شورای اسلامی شهرها را موظف به ایجاد مکانی برای ساماندهی به کارگران ساختمانی کرده است که البته باید شایسته منزلت کارگران نیز باشد، تا با استفاده از این مکان، کارگران در کنار خیابان‌ها در زیر آفتاب و باران استقرار نیابند و اتباع بیگانه و کارگران غیر مجاز از این موضوع سو استفاده نکرده و کارگر ایرانی از کار کردن باز نماند.
وی بیان کرد: البته از سوی شهرداری‌ها در این زمینه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است در صورتی که این کار اثرات بسیاری خوبی به دنبال خواهد داشت.
رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمان استان قم گفت: در شهر شیراز مکانی را برای ساماندهی کارگران ساختمانی تشکیل داده‌اند که با استقبال عمومی مردم و کارگران روبه‌رو بوده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول