اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم روز پارالمپیک صورت گرفت؛

انتقاد مدیرکل بهزیستی هرمزگان از عدم حضور مسئولان در مراسم روز پارالمپیک

خبرگزاری فارس: مدیر کل بهزیستی هرمزگان با بیان اینکه باید به ورزش معلولان با هدف نشاط بیشتر این قشر از طرف تمام دستگاه‌ها مربوطه توجه شود، گفت: متاسفانه مسئولان و مدیران دستگاه‌های مربوطه در مراسم روز پارالمپیک در هرمزگان شرکت نکردند.

انتقاد مدیرکل بهزیستی هرمزگان از عدم حضور مسئولان در مراسم روز پارالمپیک
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جاسم محمدی شامگاه یک‌شنبه شب در حاشیه مراسمی که به مناسبت روز پارالمپیک برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هرمزگان در بخش ورزش معلولان دارای ظرفیت‌های بالایی است، اظهار داشت: باید با تلاش و کمک تمام دستگاه‌های مرتبط ورزش معلولان هرمزگان را به جایگاه واقعی خود برسانیم.
وی با اشاره به سابقه ورزشی خود و ارتباط با مسئولان ورزشی و ورزشکاران افزود: می‌توان به مبحث ورزش‌های همگانی با هدف توسعه و بسط آن در جامعه معلولان به این ورزش‌های نیز با نگاهی نو و تازه با هدف شادابی و نشاط هر چه بیشتر معلولان نگاه کرد.
محمدی با بیان اینکه باید تمام رشته‌های همگانی به ورزش معلولان نیز تعمیم داده شود،گفت: مطمئن هستیم که جمع شدن معلولان در قالب تیم‌ها و گروه‌های ورزشی می‌تواند جلوی بروز بسیاری از آسیب‌های متصور را بگیرد و سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی شود.
به گفته این مدیر، کاهش آسیب‌های اجتماعی در پرتو ورزش یکی از الویت‌های بهزیستی استان خواهد بود.
وی ادامه داد: تحقق برنامه‌های این بخش خواهان مساعدت و همکاری دستگاه‌هایی همانند آموزش و پرورش و ورزش و جوانان نیز است.
محمدی ادامه داد: باید این حساسیت را در مسئولان سایر دستگاه‌ها نیز ایجاد کرد که ورزش معلولان و تحرک بیشتر این قشر می‌تواند بسیاری از مشکلات پیرامونی را نیز تقلیل بدهد.
وی در ادامه ضمن تبریک روز پارالمپیک به جامعه معلولان با بیان اینکه نامگذاری این روز منشا در ایده‌ای ایرانی دارد افزود: ما ایرانیان افتخار می‌کنیم که این روز توسط پیشینیان ما پایه‌گذاری شده است.
محمدی در این راستا گفت: تمام تلاش خود را با هدف ایجاد نشاط در جامعه معلولان با تکیه بر گسترش فعالیت‌های ورزشی انجام خواهیم داد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر هیئت‌هایی در بخش ورزش معلولان در استان فعال و یا غیر فعال هستند بیان کرد: قصد داریم با کمک دست‌اندرکاران و فعالان این بخش تمام هیئت‌ها را فعال و به پویایی برسانیم.
مدیر کل بهزیستی هرمزگان ادامه داد: موفقیت ورزشکاران معلولان استان در میادین ملی و بین‌المللی نشان از ظرفیت‌های این استان دارد.
محمدی گفت: به‌عنوان مثال موفقیت‌های اخیر دونده‌های معلول هرمزگانی در مسابقات جهانی ایتالیا در نوع خود برای استان و جامعه ورزشی هرمزگان باعث افتخار است.
یادآور می‌شود مراسم ویژه روز پارالمپیک در بندرعباس با حضور معلولان ورزشکار و با پیاده‌روی ساحلی این قشر در بندرعباس برگزار شد.
این مراسم که با برنامه‌هایی متنوع، ‌پس از راهپیمایی در سالن فجر بندرعباس ادامه پیدا کرد، علاوه بر مدیر کل بهزیستی هرمزگان میزبان معاون اداره ورزش و جوانان هرمزگان و روسای هیئت‌ها نیز بود.
همچنین حضور پرتعداد معلولان ورزشکار در سنین مختلف نیز که با لباس‌های فرم تیم‌ها و هیئت‌های ورزشی خود در سکوهای سالن فجر حضور یافته‌ بودند جلوه‌ای خاص به این مراسم بخشیده بود.
مسابقه طناب‌کشی نیز در بین مراکز مختلف نگه‌داری معلولان در سنین کودک و نوجوان برگزار شد.
اجرای حرکات نمایشی توسط طناب‌بازان و ورزشکاران بسکتبال با ویلچر و سایر ورزشکاران نیز از قسمت‌های جالب توجه این مراسم بود.
اجرای گروه سرود ناشنوایان و نابینایان نیز از دیگر برنامه‌ها بود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول