اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حذف نقاط حادثه‌خیز در آینده نزدیک؛

ایمنی جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با حذف نقاط حادثه‌خیز در آینده نزدیک، ایمنی جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد افزایش می‌یابد.

ایمنی جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد افزایش می‌یابد
احمد جمشیدی در حاشیه بازدید از نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای شهرستان بویراحمد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: باید در حوزه‌ راهسازی و راهداری به سمتی حرکت کنیم که جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بخشنده شوند.
مدیرکل راه و ترابری کهگیلویه و بویراحمد افزود: امروزه بسیاری از جاده‌های این استان به‌گونه‌ای هستند که با کوچک‌ترین اشتباه یک راننده، شاهد صحنه‌ای نگران کننده از تصادفات فوتی هستیم.
وی با اشاره به جدیت این اداره‌کل‌ در امنیت‌بخشی و افزایش ایمنی جاده‌ها گفت: تکمیل عملیات هشداری، نصب تابلوها، اصلاح برخی پیچ‌ها، اصلاح افتادگی شانه‌های راه، تعمیر فرورفتگی و چاله‌های مسیرهای ارتباطی، اصلاح برخی شیب‌های بسیار تند و ... از جمله موارد اضطراری است که در برنامه اجرایی راه و ترابری این استان قرار دارد.
جمشیدی ادامه داد: وجود یک چاله کوچک در یک جاده به راحتی تعادل وسیله نقلیه را به‌هم می‌زند و موجب تصادف و سانحه رانندگی می‌شود درحالی‌که می‌توان با تعمیر و اصلاح برخی عیوب کوچک مانع بسیاری از تصادفات شویم.
مدیرکل راه و ترابری استان کهگیلویه و بویراحمد تمرکز اعتبارات و توان فنی این اداره‌کل را در نقاط اولویت‌دار جاده‌ا‌ی این استان از برنامه‌های اصلی خود اعلام کرد و گفت: با پخش ‌شدن اعتبارات، امکانات و توان فنی در پروژه‌های متعدد، زمان بهره‌برداری افزایش و کیفیت آن‌ها کاهش می‌یابد.
جمشیدی عنوان کرد: اگر یک پروژه مهم به‌بهره‌برداری برسد بسیار بهتر از این است که چندین پروژه را نیمه تمام کنیم تا به علت تاخیر در اتمام آن، پروژه فرسایش پیدا کرده و هزینه‌های انجام شده نیز از بین برود.
این مسئول امور راهداری و راهسازی استان کهگیلویه و بویراحمد جهش ایجاد شده در این استان را در حوزه راه مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: در دولت نهم و دهم در بسیاری از شاخص‌ها رشد قابل توجهی داشتیم.
وی اضافه کرد: خروجی همه کارها و تلاش‌های مسئولان در حوزه راه، ایمنی بوده و باید همه برنامه‌ریزی‌ها و پروژه‌ها با مقوله امنیت و ایمنی جاده‌ها تعریف و سنجیده شود.
وی داشتن جاده‌های مناسب و استاندارد را از مطالبات رهبر انقلاب در سفر سال 73 به این استان دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه راه رسالت سنگینی بر دوش ما بوده که امیدواریم بتوانیم در سال جهاد اقتصادی در آزمون عینیت بخشی به فرامین مقام معظم رهبری سربلند بیرون آییم.
مدیرکل راه و ترابری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت ایمنی در جاده‌های این استان بیان کرد: تلاش مسئولان حوزه راه بر این است که جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد نسبت به خطاهای کوچک رانندگان بخشنده شوند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول