اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

شهدا نفیس‌ترین سرمایه‌های آرمان‌خواهی ملت ایران هستند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: شهدای ما گنجینه و نفیس‌ترین آرمان‌خواهی ملت ایران در صحنه‌های مختلف انقلاب هستند.

شهدا نفیس‌ترین سرمایه‌های آرمان‌خواهی ملت ایران هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحسین صابری عصر امروز در مراسم هماهنگی برگزاری یادواره شهید نوجوان مرحمت بالازاده اظهار داشت: ما این سرمایه‌ها و گنجینه‌های با ارزش را هرگز با هیچ معیار و روش و سلوکی معاوضه نمی‌کنیم چرا که امروز شرافت ملت ایران به واسطه خون شهدا‌‌ست.
وی تصریح کرد: ‌اگر خون شهدا و هدایت‌های رهبری شایسته جامعه نبود امروز ملت ایران روزگاری خوش‌تر از برخی کشورهای همسایه نداشتند در حالی که این خون شهیدان است که این انقلاب را از آسیب و فنا ایمن نگه داشته است.
صابری با یادآوری این‌که شهدای ما در سنین مختلف با گذشتن از تمام داشته‌های خود تنها به سربلندی ملت ایران، نظام اسلامی و رضایت امام راحل می‌‌اندیشیدند، خاطر نشان کرد: امروز نیز وظیفه هر ایرانی است که آرمان‌خواهی آنها را مسیر روشن و هدایتگر خود قرار دهد تا بتواند در عرصه به موفقیت‌ها و کامیابی‌های بیشتر دست یابد.
این مسئول یکی از بهترین راه انتقال پیام شهدا را برگزاری یادواره‌ها توصیف کرد و ادامه داد: در برگزاری این یادواره‌ها رسانه‌ها و مطبوعات نیز می‌توانند نقشی بی‌بدیل در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایفا کنند.
وی از تمام رسانه‌ها و مطبوعات سراسری و استانی خواست عاشقانه خاطرات و وصایای شهدا را قلم‌فرسایی کنند و اجازه ندهند چنین میراث ارزشمند به باد فراموشی سپرده شود.
به گزارش فارس، استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود با قدردانی از همت والای سپاه استان در برگزاری یادواره شهید نوجوان مرحمت بالازاده اضافه کرد: ما از تمام صاحب‌نظران و اهالی قلم، اندیشه و تفکر انتظار داریم تا ابعاد ناشناخته زندگی این شهید نوجوان را به تصویر و قلم بکشند تا ملت ایران فهمیده ثانی را بیشتر بشناسند.
وی در ادامه از تهیه و چاپ کتاب فاخر و نفیس در زمینه زندگینامه شهید بالازاده خبر داد و گفت: ما از شهرداران شهرهای مختلف و فرمانداران خواسته‌ایم تا نسبت به نصب تصاویر شهدا اقدام کرده و قرار است چهار تصویر کاشی‌کاری شده از شهید بالازاده نیز در شهرهای مختلف عملیاتی و اجرایی شود.
صابری در ادامه افزود: در مدت باقی‌مانده هر چند امکان چاپ چنین کتاب نفیس وجود ندارد اما انتظار داریم در قالب مجموعه‌های ساده خاطرات و وصایایی از شهید بالازاده تهیه شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.
وی تصریح کرد: این کار سبب می‌شود تا دانش‌آموزان با الگوی بی‌نظیر خود در عرصه جهاد، شهادت، اخلاق، تدین و تربیت متعالی آشنا شده و خود را در الگوگیری و پیروی از سیره و سلوک او ملزم به رعایت قواعد اخلاقی درست کنند.
استاندار اردبیل همچنین با تاکید بر برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی همزمان با برگزاری یادواره شهید مرحمت بالازاده از برگزارکنندگان این برنامه‌ها خواست تا در محتوا و غنای آن فرهنگ شهادت و ایثار را قرار دهد.‌
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول