اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتحادیه خودرو سواری مشهد:

شهرداری مشهد به دنبال درآمدزایی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه خودرو سواری و کرایه مشهد گفت: شهرداری مشهد پایش را از قانون فراتر گذاشته است و به دنبال درآمدزایی است.

شهرداری مشهد به دنبال درآمدزایی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود محمودیان ظهر امروز در سالن همایش‌های مجمع امور صنفی مشهد اظهار داشت: مشکلات زیادی در زمینه فعالیت آژانس‌های تلفنی در مشهد به جهت اینکه زیر نظر شهرداری، یا اصناف باشد وجود دارد و چندین ساله پیش وزارت بازرگانی اعلام کرد که آژانس‌ها باسیتی زیر نظر اتحادیه‌های صنفی مجوز دریافت کنند. 
وی تصریح کرد: اتحادیه تاکسی تلفنی‌ها از سال 1348 آغاز به کار کرد و در سال 1377 طی تصویب دولت اتحادیه‌ای تشکیل شود و شرکت‌های حمل و نقل زیر نظر آن کار کنند که این مصوبه در سال 84 مجددا فعال شد.
محمودیان در ادامه افزود: خیلی از این شرکت‌های بوجود آمده به دلیل نبود اطلاع از شرایط مالیاتی مشکلات زیادی برایشان ایجاد شد.
وی با اشاره با ماده نهم حمل و نقل اظهار داشت: طی جلسات متعدد قرار شد که جواز کسب توسط واحدهای صنفی مربوطه صادر شود و توسط معاون اول رئیس جمهور به تمام استانداری‌ها ابلاغ شد و اجرایی‌شدن آن را خواستار شدند و همچنین طی نشستی که با نمایندگان مشهد داشتیم قرار شد طرح عملی شود. 
وی گفت: حدود 200 پروانه از آژانس‌ها بخاطر اینکه بصورت شرکتی فعالیت می‌کردند مصادره شده است و طی ماده 9 حمل و نقل مدیریت و نظارت بر واحد های صنفی بر عهده شهرداری نیست. 
وی افزود: شهرداری می‌تواند بر خودروهایی که در سطح شهر وجود دارد نظارت کند اما نمی‌ تواند در کار واحد های صنفی دخالت کند. 
در ادامه این نشست مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل درون شهری گفت: ماده 9 فقط در مشهد اجرا می‌شود و مدتی است که شهرداری به جهت اینکه پروانه‌ها را خودش صادر کند روی اتحادیه‌های صنفی فشارهای زیادی آورده است و چارتی ارائه داده است که در سازمان صنفی ما قابل اجرا نیست.
وی با توجه به ناهماهنگ بودن شهرداری با دیگر دستگاه‌های اجرایی افزود: دو سال است که از اتوبوس‌ها و مینی بوس‌‌ها مبلغی برای کارت تردد گرفته می‌شود اما توسط راهنمایی رانندگی به دلیل عدم قبول داشتن آن رانندگان جریمه می‌شوند. 
عضو هیئت مدیره برون شهری نیز در ادامه این نشست اظهار داشت : شهرداری با پوشش حمایت‌ های دولتی پایش را از قانون فراتر گذاشته و به جای کار گشایی مردم به دنبال درآمدزایی برای خودش است و بخاطر آن روی موضوع نظارت پافشاری می‌کنند. 
جلال قاسمی با اشاره به خصوصی‌سازی بخش‌ها گفت: از وقتی که بخشی از اتوبوس‌رانی به بخش خصوص واگذار شده است پیشرفت‌های زیادی داشته و باید از این تجربه در بخش‌های دیگر نیز استفاده شود.
وی افزود: ما خودمان بازوی ماده 9 حمل و نقل هستیم و با آن مخالفتی نداریم و مصوبه کارگروه هیئت دولت ابهام این ماده را برطرف کرده و ما هم اجرای آن را سریعا خواستاریم.
وی گفت: رانندگان زیر پوشش ما با اینکه آرم شطرنجی و کد بهره‌وری دارند نمی‌توانند از مزایای دولتی از جمله عبور از معابر اتوبوس و تاکسی‌ها استفاده کنند. 
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول