اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان:

مدرسه بزرگ‌ترین عنصر تربیت جوانان در جامعه است

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان با بیان اینکه مدرسه بزرگ‌ترین عنصر تربیت جوانان و کودکان محسوب می‌شود، گفت: مدرسه تاثیر زیادی در شکل گیری شخصیت دانش‌آموزان دارد.

مدرسه بزرگ‌ترین عنصر تربیت جوانان در جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فیروز بهلولی بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته اولیا و مربیان اظهار داشت: تربیت با سه عنصر خانواده، مدرسه و رسانه به‌صورت همسو و هماهنگ صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه کنار هم بودن این سه عنصر تربیت را در بین جوانان و کودکان القا می‌کند، خاطرنشان کرد: مدرسه تاثیر زیادی در شکل گیری شخصیت دانش‌آموزان دارد.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان با تاکید بر اینکه معلم به‌عنوان الگوی اخلاقی و شخصیتی دانش‌آموزان از جایگاه ویژه‌ای در پیشگاه الهی برخوردار است، ادامه داد: با همسو‌ شدن خانواده‌ها و مربیان است، که تربیت در مسیر صحیح خود اتفاق می‌افتد.
وی با بیان اینکه با همسو‌ نبودن آموزه‌های خانواده و مدرسه جوانان دچار تعارض می‌شوند، تصریح کرد: در این شرایط گزینش راه صحیح برای جوانان سخت است.
بهلولی با اشاره به اینکه انجمن اولیا و مربیان مظهر همکاری مدرسه با خانواده‌ها در امر تربیت است، ادامه داد: تکوین مبانی تربیتی در خانواده و مدارس موجب بنیادی شدن آن برای دانش‌آموزان می‌شود.
وی به فرمایشات امام (ره) در زمینه خانواده اشاره کرد و گفت: خانواده کانون تربیتی فرزندان محسوب می‌شود، که اثر زیادی در فرزندان دارد.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان با تاکید بر اینکه خانواده به‌عنوان منشا اثر محسوب می‌شود، گفت: این اثربخشی به محیط مدرسه نیز منتقل می‌شود.
وی با اشاره به استفاده نامطلوب از اینترنت و ماهواره بیان کرد: صدا و سیما نیز در راستای ترویج فرهنگ صحیح زندگی و تربیت کودکان و نوجوانان برنامه‌های ارزشمندی را تولید و ارائه می‌کند.
بهلولی با بیان اینکه خانواده محل آسایش افراد محسوب می‌شود، افزود: هیچ انسانی بدون خانواده به آرامش مطلوب نمی‌رسد.
وی با اشاره به اینکه حضور در جلسات اولیا و مربیان موجب آگاهی دانش‌آموزان از ارزش تعلیم و تربیت می‌شود، یادآور شد: در ساختار کنونی آموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان دارای یک جایگاه مهم هستند که نقش کلیدی و اساسی در اعتلای تربیت دارند.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان به تبادل نظرات و اطلاعات در جلسات اولیا و مربیان اشاره کرد و گفت: برگزاری این جلسات موجب رضایت‌مندی دانش‌آموزان می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه اهمیت دادن خانواده‌ها به مدرسه موجب اهمیت دادن دانش‌آموز به آموزگار و تحصیل است، اضافه کرد: مدیران باید ارتباط تنگاتنگی با اولیای دانش‌آموزان داشته باشند.
بهلولی افزود:‌ جلسات پیوند اولیا و مربیان موجب ورود خانواده‌ها در روند تحصیل فرزندان خود می‌شود.
در این مراسم که با حضور اولیای دانش‌آموزان و مربیان و مسئولان آموزش و پرورش استان زنجان برگزار شد، پیام‌ وزیر آموزش و پرورش قرائت شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول