اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان خبر داد:

کتابت آیه‌های قرآن مرتبط با ولایت

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: با حضور 25 خوشنویس زنجانی، کتابت آیه‌های قرآن مرتبط با بحث ولایت برگزار می‌شود.

کتابت آیه‌های قرآن مرتبط با ولایت
سعید ناصری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: کتابت آیه‌های قرآن مرتبط با بحث ولایت از عید غدیر تا عید قربان در زنجان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این برنامه  در راستای ترویج فرهنگ ولایت و مبانی محکم غدیر در خصوص ولایت برگزار می‌شود، افزود: این برنامه با حضور 25 خوشنویس از استان زنجان برگزار می‌شود.
رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان تصریح کرد: این برنامه با حضور خوشنویسان مطرح استانی با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و گسترش معارف اسلامی برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و همگام با رهنمودهای مقام عظمای ولایت در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی خوشنویسان ممتاز این استان در این کتابت حضور می‌یابند.
ناصری از برگزاری مطلوب این برنامه برای نخستین بار در زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: آثار خوشنویسی خلق شده به صورت نمایشگاهی درآمده و از خوشنویسان شرکت‌کننده در این برنامه تقدیر می‌شود.
وی ادامه داد: بازدید مسئولان از محل برگزاری نمایشگاه از برنامه‌های جانبی نمایشگاه محسوب می‌شود.
رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با اشاره به اینکه همه آیه‌های مرتبط با ولایت فقیه در این برنامه به صورت کتاب در می‌آید، یادآور شد: این کتابت به‌صورت نقوش اسلامی و تهذیب در می‌آید و به‌صورت کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
وی با ابراز امیدواری از حضور هنرمندان عرصه خوشنویسی در زنجان اضافه کرد: امیدواریم با بسیج همه نیروها این امر محقق شود.
ناصری تصریح کرد: به منظور ارتقای دانش و بینش خانواده‌ها نسبت به جایگاه اقامه نماز در فرهنگ دینی و ارتقای توانمندی والدین در جذب فرزندان به نماز، با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، نشست‌هایی با عنوان راهکارهای دعوت فرزندان به نماز در مدارس استان برگزار می‌کند.
وی بررسی مشکلات و موانع موجود در مسیر دعوت نوجوانان به نماز را از بخش‌های مهم این نشست‌ها عنوان کرد و افزود: این نشست‌ها به شکل حضوری در راستای بررسی و شناساندن بهترین و مؤثرترین روش‌های جذب فرزندان به نماز ارائه می‌شود.
رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان ادامه داد: این نشست‌ها، بستر مناسبی برای تعامل فکری در میان شرکت ‌کنندگان به روش مشارکتی پدید می‌آورد، تصریح کرد: والدین و به ویژه مادران دانش‌آموزان زنجانی، با حضور در این جلسات پرسش و پاسخ، شبهه‌ها و سؤالات خود را در خصوص نماز و چگونگی دعوت فرزندانشان به این فرضیه الهی مطرح کرده و پاسخ خود را از کارشناسان دریافت می‌کنند.
وی تصریح کرد: این نشست‌ها به مدت 7 سال است که با نظارت ستاد اقامه نماز و همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در سطح همه مقاطع تحصیلی استان برگزار شده و در هر نشست، 200 نفر از اولیای دانش آموزان حضور دارند.
ناصری بیان کرد: 103 نشست با این عنوان در سطح دبیرستان‌های متوسطه دخترانه استان تا پایان آذرماه، و در بقیه مقاطع تحصیلی، 48 نشست برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول