اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد:

تضارب آراء سبب بروز خلاقیت می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد گفت: تعامل و تضارب آراء و افکار میان حوزه‌های فرهنگی زمینه بروز خلاقیت‌ و ابتکارات را فراهم می‌کند.

تضارب آراء سبب بروز خلاقیت می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین شادکام ظهر امروز در نخستین جشنواره ملی محصولات فرهنگ شهروندی شهرداری‌های مراکز استان‌های کشور در مشهد اظهار داشت: پس از شکل‌گیری شهر‌ها در کشور به دلیل وجود فرصت‌های مختلف در حوزه‌های مسئول در زمینه آموزش شهروندی، نیازمند یک فعالیت چشم‌گیر از جانب شهرداری‌ها هستیم.
وی برگزاری نخستین دوره این جشنواره را در پایتخت معنوی ایران شروع بسیار خوبی برای آن دانست گفت: فرصت تعامل و ارزیابی مجموعه‌های تولیدی و محصولات کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها در این جشنواره می‌تواند کمک شایان توجهی در زمینه‌های آموزش شهروندی و ارتقای سطح فرهنگ شهروندی جامعه داشته باشد.
شادکام با تاکید بر مسئولیت شهرداری در ارتباط با نیازمندی‌های شهروندی اظهار داشت: در حوزه افزایش درآمد‌ها، کاهش هزینه‌ها و ... و همچنین استفاده حداکثری از این مجموعه‌ها نیازمند فعالیت‌های گسترده شهرداری ست که با وجود چنین جشنواره‌هایی امکان تعامل بین شهرداری‌های مختلف در این زمینه فراهم شده است.
معاون فرهنگی واجتماعی شهردار مشهد شروع این جشنواره با ارائه در حدود بیش از سه هزار و 800 اثر فرهنگی به نخستین جشنواره ملی محصولات فرهنگ شهروندی را  بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: این آمار نشان‌دهنده انجام کار‌های مثبت و مناسب در حوزه فرهنگ شهروندی ست اما شاید باز‌هم نیازمند یک تعریف جدید از فرهنگ در این زمینه باشیم.
وی افزود: شهرداری‌ها در فرهنگ عمومی جامعه در این حوزه رسالت ذاتی و اولیه ندارند بنابراین چنانچه در طراحی و استفاده از مهندسی پیام در مخاطب شناسی و رسالت شهرداری  توجه کافی نشود، ممکن است کل این روند به خطا رود.
شادکام اظهار داشت: فرصت برپایی این جشنواره فرصت به دست آوردن شاخص‌ها و معیار‌ها در حوزه فرهنگ شهروندی ست که در طی آن امکان به دست آوردن بهترین قالب‌ها و بومی‌سازی در فعالیت‌های فرهنگی فراهم می‌شود.
وی ضمن تشکر از همه شرکت‌کنندگان و فعالان حوزه فرهنگ شهروندی و همچنین از کارکنان سازمان فرهنگی شهرداری گفت: امیدواریم آثار مثبت این فعالیت‌ها هرچه زودتر در شهرهای کشورمان آشکار شود.
در ادامه محمد حسین ظریف طی افتتاحیه نخستین جشنواره ملی محصولات فرهنگ شهروندی شهرداری‌های مراکز استان‌های کشور اظهار داشت: این جشنواره با توجه به نیاز جامعه در راستای ارتقای سطح فرهنگ شهروندی و لزوم تاکید بر آن، مورد توجه معاونین اجتماعی استان‌ها قرار گرفت و مشهد به عنوان پایتحت معنوی ایران به عنوان برگزار کننده آن انتخاب شد.
دبیر اجرایی این جشنواره افزود: شرکت‌کنندگان در 24 رشته و با بیش از سه هزار و 800 اثر  در شش رشته آثار مکتوب، آثار چند رسانه‌ای، هنرهای محیطی، هدایای تبلیغاتی، طرح‌های جامع و طرح‌های پژوهشی در این جشنواره شرکت کردند.
ظریف در زمینه نحوه داوری این جشنواره گفت: بعد از رایزنی‌های انجام شده از میان 80 داور برجسته کشور 10نفر برای داوری این جشنواره انتخاب شدند که از این میان می‌توان از رسول صدرعاملی، حجت‌الاسلام برازش، حجت‌الاسلام گلی و خانم نیلچی‌زاده نام برد.
وی افزود: بررسی آثار در دو مرحله انتخاب و نهایی انجام شده است و در بخش غیر رقابتی آن، زمان‌هایی برای ارائه آثار فاخر و خلاقانه در نظر گرفته شده است. 
انتهای پیام/‌ش 10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول