اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بهره‌برداری از سه کوره بلند؛

ظرفیت تولید ذوب‌آهن به 3.6 میلیون تن می‌رسد

خبرگزاری فارس: معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان گفت: برای نخستین‌ بار ذوب‌آهن تولید خود را با سه کوره بلند آغاز و در حال عبور از ظرفیت سالانه 2.2 میلیون تن و رسیدن به تولید 3.6 میلیون تن است.

ظرفیت تولید ذوب‌آهن به 3.6 میلیون تن می‌رسد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، محمدرضا خسروی‌راد با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای افزایش تولید اظهار داشت: ذوب‌آهن اصفهان با بیش از 40 سال سابقه تولید، بالغ بر 58 میلیون تن محصولات نوردی را تولید و به بازار عرضه کرده است. 
وی چدن تولیدی کوره‌های بلند این شرکت در مدت مذکور را 57 میلیون و 500هزار تن ذکر کرد و افزود: از کل تولیدات صورت گرفته 22 میلیون و 700هزار تن مربوط به کوره شماره یک، 32 میلیون و 200هزار تن کوره دو و 2 میلیون تن و 840هزار تن تولید مربوط به کوره سوم است.  
معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان ادامه داد: حدود یک‌ماه است که برای نخستین‌بار ذوب‌آهن تولید خود را با سه کوره بلند آغاز و در حال عبور از ظرفیت سالانه 2.2 میلیون تن و رسیدن به تولید 3.6 میلیون تن است.
وی گفت: این سیر افزایش تولید با آماده شدن برخی از اجزاء طرح توسعه توازن که در کمتر از یک‌سال آینده صورت می‌گیرد سریع‌تر می‌شود و با بهره‌برداری کامل از این طرح، ذوب‌آهن اصفهان به یک کارخانه مدرن بهره‌ور تبدیل می‌شود.
خسروی‌راد با اشاره به همت و تلاش همه کارکنان شرکت ذوب‌آهن برای افزایش تولید تصریح کرد: افزایش تولید در حالی صورت گرفته است که همکاران  این شرکت در سه جبهه تولید، بازسازی و مدرنیزاسیون تجهیزات قدیمی و تحقق کامل پروژه‌های طرح توسعه توازن در حال تلاش هستند.
وی اضافه کرد: کوره بلند شماره سه در اواخر شهریورماه دچار یک اختلال تکنولوژیکی شد که با تلاش همکاران طی سه شبانه‌روز این کوره نیز در مدار تولید قرار گرفت.
معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان در مورد صادرات برخی محصولات اصلی و فرعی این شرکت به خارج از کشور تاکید کرد: کل صادرات ذوب‌آهن در چارچوب سیاست‌های دولت صورت می‌گیرد و دورنمای صادرات این شرکت نیز بستگی به شرایط بازار داخلی دارد. 
وی ادامه داد: محصولات فولادی ذوب‌آهن به دلیل کیفیت بالای آن، امکان بالقوه صادراتی را دارد اما تامین نیازهای داخلی در اولویت است.  
وی افزایش و کاهش قیمت محصولات فولادی شرکت ذوب‌آهن را تابع قیمت جهانی دانست و بیان کرد: در سال ‌جاری برای نخستین ‌بار همکاران موفق شدند برخی از محصولات فرعی را که در گذشته جزو ضایعات تلقی می‌شد، صادر کنند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول