اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط ایستگاه ساحلی بندر امیرآباد؛

حمله دزدان دریایی در آب‌های آفریقای جنوبی خنثی شد

خبرگزاری فارس: حمله دزدان دریایی در آب‌های آفریقای جنوبی توسط ایستگاه ساحلی بندر امیرآباد، خنثی شد.

حمله دزدان دریایی در آب‌های آفریقای جنوبی خنثی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از بندر و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، مسئولان ایستگاه ساحلی ارتباطات دریایی بندر امیرآباد در اقدامی به موقع، با دریافت پیام حمله دزدان دریایی از شناور سنگاپوری در آب‌های کشور آفریقای جنوبی جان سرنشینان این شناور را نجات دادند.
سید علی نعیمی مدیر بندر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد در این‌باره گفت: ایستگاه ساحلی این بندر با دارا بودن مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات رادیویی روز دنیا در اقدامی هوشمندانه توسط مسئولان و کارشناسان متخصص و با تجربه خود پس از دریافت پیام کمک از شناور سنگاپوری که اعلام وضعیت piracy attak  (حمله دزدان دریایی) کرده بود در اقدامی به موقع جان سرنشینان این شناور را نجات داد.
نعیمی در ادامه با تاکید بر شعار سازمان جهانی دریانوردی در سال جاری با عنوان پاسخ هماهنگ به پدیده دزدی دریایی خاطر نشان کرد: به دنبال دریافت پیام حمله دزدان دریایی(PIRACY ATTACK) از سوی شناور سنگاپوری که در حال گذر از آب‌های آفریقای جنوبی بود توسط مرکز جستجو و نجات بندر امیر آباد ، مسئولان کارشناسان ایستگاه ساحلی این بندر بلافاصله از طریق تماس تلفنی و ارسال فکس موضوع را به اطلاع مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی CAPE TOWN واقع در کشور آفریقای جنوبی رساندند.
وی ادامه داد: به دنبال این امر و با پیگیری‌های صورت گرفته توسط مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی CAPE TOWN وضعیت اضطراری اعلامی مورد تایید قرار گرفت و با مداخله گارد ساحلی کشور مقصد خطر پیش آمده با موفقیت رفع شد و شناور مذکور در ایمنی کامل به سر می‌برد.
به دنبال این موضوع، مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی از اقدام صورت‌گرفته که منجر به نجات جان تعدادی از دریانوردان که مشغول انجام وظیفه در آب‌های بین المللی بودند تقدیر به عمل آوردند و بر ارتقای جایگاه ایران در سازمان جهانی دریانوردی (IMO) به دنبال این امر تاکید کردند.
انتهای پیام/ر20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول