اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سابق سازمان ملی جوانان:

باید توجه اصلی جوانان به جهاد علمی باشد

خبرگزاری فارس: معاون سابق سازمان ملی جوانان گفت: نسل جوان ما امروز در بهترین شرایط زندگی می‌کنند و باید توجه اصلی آنها به جهاد علمی باشد که از جهادهای نسل‌های قبل آسان‌تر است.

باید توجه اصلی جوانان به جهاد علمی باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، داریوش تلوری شنبه شب در حاشیه برنامه "دانشجوی آزاد‌اندیش" در دانشگاه شهید باهنر کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارتباط با قوانین جدیدی که در مورد حجاب و پوشش در دانشگاه‌های کشور از سال تحصیلی جدید مطرح شده است، اظهار داشت: یکی از مسائلی که برای قشر دانشجوی ما آسیب ایجاد می‌کند و باید در کرسی‌های آزاداندیشی نیز مطرح شود، بحث ارتباط دو جنس مخالف و پوشش است.
وی با اشاره به اینکه دانشجویان بعد از یک دوره دانش‌آموزی و بدون آگاهی از چگونگی برخورد با جنس مخالف وارد دانشگاه می‌شوند، تصریح کرد: این موضوع علاوه بر مسائل اخلاقی که در دانشگاه‌ها به وجود می‌آورد، سبب افت تحصیلی دانشجویان و مشکلاتی برای آنها می‌شود و حتی در انگلیس به دلیل افت تحصیلی، 24 دانشگاه مسئله تفکیک جنسیت را در دست اجرا دارند.
تلوری بیان کرد: در جامعه ما برخی از مردان شیوه برخورد با خانم‌ها را بلد نیستند و خانم‌ها نیز نحوه برخورد مردان با خودشان را به آنها یاد نمی‌دهند.
وی با تأکید بر اینکه مسائل اخلاقی بر اساس انسانیت است نه بر اساس جنسیت و پول گفت: از آنجا که پدر و مادر چگونگی ارتباط با جنس مخالف را به فرزندان خود نمی‌آموزند، باید دانشگاه‌ها این وظیفه را انجام دهند.
معاون سابق سازمان ملی جوانان اذعان داشت: نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها وظیفه دارد که کرسی‌های آزاد‌اندیشی را در دانشگاه‌ها مطرح کند و یکی از موضوع‌های اصلی آن باید ارتباط و شیوه برخورد صحیح به دانشجویان باشد.
تلوری خاطرنشان کرد: در کرسی‌های آزاداندیشی سیاه و سفید وجود ندارد، بلکه به تمام نظرات اهمیت داده می‌شود.
وی تصریح کرد: در جامعه ما مسئولان فرهنگی برخی کارها را انجام نمی‌دهند و این وظیفه را به گردن نهادهای دیگر می‌اندازند.
تلوری افزود: پوشش، رنگ‌های مناسب و برخی مسائل را باید نهادهایی مانند حوزه‌های علمیه مشخص کنند‌ نه اینکه نهادهایی مانند حراست سعی کنند با اقداماتی جلوی پوشش برخی رنگ‌ها را بگیرند.
وی گفت: نسل جوان ما امروز در بهترین شرایط زندگی می‌کنند، نه تبعید، شکنجه و سیاه‌چال‌های زمان طاغوت است و نه جنگ هشت سال دفاع مقدس و امروز باید توجه اصلی جوانان به جهاد علمی باشد که از جهادهای نسل‌های پیشین آسان‌تر است.
وی تصریح کرد: باید در جامعه کارهای فرهنگی انجام داد و با قانون نمی‌توان برخی مسائل را برطرف کرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول