اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

4 سد در قزوین در حال احداث است

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین گفت: با توجه به احداث چهار سد در قزوین، نیاز آبی استان قزوین برطرف خواهد شد.

4 سد در قزوین در حال احداث است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، احمد عجم در بازدید از روند عملیات اجرایی سد نهب بیان کرد: سد سازی نیازمند وقت و دقت فراوان در زمان اجراست و افرادی که عملیات احداث سد را انجام می‌دهند کار بسیار مهمی را عهده‌دار هستند چرا که اگر کوچک‌ترین قصوری در کار خود داشته باشند باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند.
وی ادامه داد: سد نهب با استفاده از دانش ایرانی و استفاده از تکنولوژی روز دنیا بدون نیاز به خارج کشور در حال احداث است.
استاندار قزوین با تأکید بر اینکه سد نهب در زمان مقرر آماده بهره‌برداری است، تصریح کرد: با بهره‌برداری این سد بخشی از نیاز آبی استان مرتفع می‌شود.
وی اعلام کرد: احداث سه سد دیگر در استان قزوین علاوه بر سد نهب در حال انجام است که
کار مطالعه این سدها به اتمام رسیده و با احداث این چهار سد، نیاز آبی استان قزوین به طور کامل مرتفع خواهد شد.
عجم یادآور شد: سد مخزنی نهب در فاصله 65 کیلومتری شهر قزوین و در فاصله 35 کیلومتری شهر تاکستان در حال احداث است که سالانه بیش از 142 میلیون متر مکعب آب وارد این سد می‌شود که 120 میلیون متر مکعب آن ذخیره می‌شود و موجب بهبودی آبیاری 8 هزارو 300 هکتار و تغذیه مصنوعی 28 هزار و 500 هکتار از اراضی منطقه می‌شود.
عملیات اجرایی این سد از 11 ماه پیش آغاز شده و تاکنون از 16 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
همچنین استاندار قزوین در بازدید از منطقه حفاظت شده باشگل اظهار کرد: اگر قوانین مربوط به عرصه‌های زیست محیطی را به درستی اطلاع‌رسانی کرده باشیم آسیبی به آن نمی‌رسد زیرا مردم به این باور رسیده‌اند که حفاظت از عرصه‌های زیست محیطی یک وظیفه عمومی است و نباید به آن آسیبی برسانند.
وی با اشاره به اینکه سازمان حفاظت از محیط زیست یک دستگاه فرا بخشی است، افزود: باید از نگاه‌های بخشی در این حوزه خارج شویم چرا که محیط زیست امروزه به یکی از ارکان‌های مهم و کلیدی توسعه تبدیل شده است.
عجم یادآور شد: پروژه‌های مهم بسیار زیادی در استان قزوین در حال اجرا است که همگی آنها با رعایت مسایل زیست محیطی و با همکاری این دستگاه در حال اتمام هستند.
وی در ادامه به اعتبارات اختصاص یافته به بخش محیط زیست اشاره کرد و گفت: از نظر اعتبارات کمک‌های بسیاری به این سازمان شده و مدیریت استان در حد مقدورات خود به حفاظت از عرصه‌های زیست محیطی کمک های لازم را انجام می‌دهد.
منطقه حفاظت شده باشگل در شمال غربی شهرستان تاکستان به وسعت 25 هزار و 198 هکتار واقع شده است؛ گونه‌های جانوری مختلف از جمله قوچ، میش، کل، بز، آهو و مار در این منطقه حفاظت شده وجود دارند که زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده‌اند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول