اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کمیسر عالی تمبر ایران و جهان تاکید کرد:

ضرورت ایجاد نمایشگاه دائمی تمبر در ایران

خبرگزاری فارس: کمیسر عالی تمبر ایران و جهان گفت: ایجاد نمایشگاه دائمی نمبر ضرورت کشور است.

ضرورت ایجاد نمایشگاه دائمی تمبر در ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فریدون نوین فرح‌بخش عصر امروز در جریان مراسم رونمایی از تمبر یادبود میرنظام گراکویی پیر صنعت گیلان با اشاره به اینکه نخستین تمبر در ایران در سال 1247 هجری‌شمسی و در زمان ناصرالدین شاه به چاپ رسید، اظهار داشت: ناصرالدین شاه هیئتی را برای چاپ تمبر به پاریس اعزام کرد که تعدادی از تمبرهای یک هنرمند اروپایی انتخاب و پس از چاپ به ایران آورده شد.
وی با اشاره به فعالیت خود در عرصه تمبر بیان داشت: کار جمع‌آوری تمبر را از پدرم آموختم که در سال 1302 برای معاملات تمبر از تهران به رشت آمد در حالی که کارش تذهیب و نقاشی سندهای ازدواج بود.
کمیسر عالی تمبر ایران و جهان خاطرنشان کرد: در سال 1977 میلادی برای نخستین بار در نمایشگاه تمبر کشور هند که در یک منطقه آسیایی برگزار شد، شرکت کردم و در سال 1978 در نمایشگاه تمبر پراگ کشور جمهوری چک و در سال 1979 با شرکت در نمایشگاه تمبر صوفیه کشور بلغارستان موفق به کسب نخستین مدال طلا شدم.
وی، از نبود نمایشگاه دائمی تمبر در کشور انتقاد کرد و اذعان داشت: نمایشگاه دائمی تمبر گیلان نخستین نمایشگاهی است که توسط پست راه‌اندازی شده که به ترویج فرهنگ جمع‌آوری تمبر به عنوان رسانه بدون مرز کمک می‌کند.
نوین فرح‌بخش یادآور شد: تاکنون 100 مدال طلا و نقره در نمایشگاه‌های بین‌المللی تمبر کسب کردم که تعدادی از آنها را به موزه حضرت امام رضا (ع) در مشهد اهدا کرده‌ام تا فرهنگ جمع‌آوری تمبر به عنوان یک اثر هنری و ملی در ایران ترویج پیدا کند.
به گزارش فارس، در نمایشگاه تمبر گیلان بخشی از 5 مجموعه‌ای که در نمایشگاه‌های مختلف به نمایش در آمده بود در معرض دید عموم قرار گرفت و فریدون نوین فرح‌بخش برخی از مدال‌های کسب شده خود را به نمایش گذاشت.
در این مراسم از تمبر تصویر گراکویی پیر صنعت گیلان پرده‌برداری شد و نوین فرح‌بخش تابلوی یادبود این تمبر را مهر کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول