اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری میراث فرهنگی استان یزد؛

نمایشگاه جاده عشق در یزد گشایش یافت

خبرگزاری فارس: معاون میراث ‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از برپایی نمایشگاه جاده عشق در مسجد جامع کبیر یزد خبر داد.

نمایشگاه جاده عشق در یزد گشایش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، ذات‌الله نیکزاد ظهر امروز در مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه جاده عشق با هدف معرفی راه تاریخی امام رضا (ع)، ابنیه، عناصر و اسناد تاریخی مربوط به آن برپا شده است.
وی عنوان کرد: راه تاریخی امام رضا (ع) از ابرکوه وارد استان یزد می‌شود و با عبور از بخش کوهستانی در محدوده تفت و شهرستان یزد، خرانق و طبس از استان یزد خارج می‌شود.
نیکزاد راه تاریخی امام رضا (ع) را شامل قدمگاه‌ها از جمله قدمگاه مسجد بیرون ابرکوه، قدمگاه ده‌شیر، قدمگاه و مسجد توران‌پشت، قدمگاه فراشاه، مسجد فرط یزد، مسجد مالمیر یزد و قدمگاه مشهدک خرانق دانست.
وی همچنین با اشاره به مکان‌های زیارتی مانند بقعه باباخادم خرانق، امامزاده هادی و زید در رباط پشت بادام و امامزاده حسین طبس خاطرنشان کرد: برخی اسناد و کتیبه‌های تاریخی مانند کتیبه مسجد بیرون ابرکوه، سنگ مقام امام رضا (ع) در توران‌پشت، سنگ مقام امام رضا(ع) در فراشاه مربوط به قرن ششم هجری، کتیبه‌های موجود در مسجد فرط و مالمیر، سنگ مقام مشهدک خرانق گویای این رخداد عظیم تاریخی است.
نیکزاد ادامه داد: راه تاریخی امام رضا (ع) بر اساس مستندات منطبق بر راه قدیم و باستانی فارس و خراسان است که از این منطقه عبور می‌کرده و متعلق به سده‌های اولیه هجری است.
وی عنوان کرد: نمایشگاه جاده عشق با همکاری موزه ملک به معرفی این رخداد تاریخی می‌پردازد و در این نمایشگاه نقشه‌های تاریخی، اسناد تاریخی مربوط به امام رضا(ع)، تصاویر کتب و سکه متعلق به ولایتعدی ایشان و در مجموع 25 تابلو در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
نیکزاد خاطرنشان کرد: این نمایشگاه تا بیست و هفتم مهرماه جاری در شبستان مسجدجامع کبیر یزد دایر و آماده بازدید علاقمندان است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول