اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور حقوقی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد:

پذیرش قرارداد واگذاری زمین در تسهیلات بانکی

خبرگزاری فارس: مدیر امور حقوقی و قراردادهای شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران تمام بانک‌ها موظف به پذیرفتن دفترچه‌های قرارداد واگذاری زمین به عنوان وثیقه برای ارائه تسهیلات هستند.

پذیرش قرارداد واگذاری زمین در تسهیلات بانکی
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا جوانمردی نیا عصر دیروز در یک نشست خبری در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیئت وزیران در سال 69، تمام بانک‌ها باید قراردادهای مربوط به تخصیص زمین توسط شرکت شهرک‌های صنعتی را هم‌ردیف اسناد رسمی بپذیرند اظهار داشت: براساس این مصوبه تسهیلات اعتباری و حقوقی مربوط به اسناد رسمی در مورد این قراردادها نیز باید لحاظ شود.
وی افزود: در صورتی که صنعتگران با استفاده از این قراردادها نسبت به اخذ تسهیلات بانکی اقدام اما نتوانند تعهداتشان را در مورد بازپرداخت اقساط تسهیلات عملی کنند، شرکت شهرک‌های صنعتی موسسه اعتباری یا بانک‌های پرداخت کننده تسهیلات را به عنوان جانشین طرف قرارداد محسوب کرده و تمام حقوق و تعهدات ناشی از قرارداد تخصیص زمین را به بانک یا موسسه اعتباری منتقل می‌کند.
این مسئول با بیان اینکه بر اساس قانون برای حفظ منافع بانک‌ها تمهیدات مناسبی اندیشیده شده است از برخی بانک‌ها به علت نپذیرفتن دفترچه‌های قرارداد صنعتگران به عنوان وثیقه تسهیلات انتقاد کرد و گفت: با توجه به اینکه در مصوبه هیئت وزیران به صراحت، بانک‌ها را موظف به پذیرفتن دفترچه‌های قرارداد به عنوان وثیقه در رهن کرده و از طرفی منافع بانک نیز لحاظ شده، عدم قبول آن توسط برخی بانک‌ها، قابل قبول نیست و بر خلاف قانون است.
وی ابراز امیدواری کرد که نظام بانکی با پذیرفتن دفترچه‌های قرارداد صادره توسط شرکت شهرک‌های صنعتی، صنعتگران را در زمینه جذب تسهیلات بانکی یاری رسانند.
جوانمردی نیا افزود: مراحل صدور دفترچه‌های قرارداد در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با حساسیت بالا با در نظر گرفتن تمام الزامات و موارد قانونی انجام می‌شود تا این دفترچه‌ها به عنوان سند رسمی مورد استفاده قرار گیرد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول