اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

28 مهر ماه در رشت؛

همایش سفر از مسیحیت به اسلام برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری سلسله همایش‌های «سفر از مسیحیت به اسلام» از 28 مهر جاری به مدت پنج روز در این شهر خبر داد.

همایش سفر از مسیحیت به اسلام برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد حسن‌پور ظهر امروز در جلسه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری سلسله همایش‌های سفر از مسیحیت به اسلام در این استان اظهار داشت: این همایش‌ها به همت موسسه فرهنگی حقیقت سبز و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در این سلسله همایش‌ها، مبلغان خارجی که از مسیحیت به دین مقدس اسلام مشرف شده‌اند سخنرانی می‌کنند.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان درباره زمان برگزاری همایش‌ مذکور بیان داشت: این همایش‌ها در پنج جلسه از 28 مهر جاری ساعت 15:30 دقیقه در روزهای پنجشنبه، در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت برگزار می‌شود.
این مسئول در ادامه با اشاره به تجلیل از سینماگران گیلانی در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بیان داشت: مراسم افتتاحیه بیست و‌ هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران روز سه‌شنبه 19 مهر جاری در سینما آزادی تهران برگزار شد.
حسن‌پور ادامه داد: در این مراسم از 22 سینماگر فعال عرصه فیلم کوتاه به عنوان بهترین‌های سه دهه جشنواره فیلم کوتاه تهران تجلیل شد که در این بین اسامی چند سینماگر فعال گیلانی نیز به چشم می‌خورد.
به گفته وی، مهرداد اسکویی، بهزاد رسول‌زاده، پیمان نهان قدرتی، الله کرم رضایی، هومن سیدی و فرهاد ربیعی از موفق‌ترین و فعال‌ترین سینماگران گیلانی محسوب می‌شوند.
این مسئول خاطرنشان کرد: فرهاد ربیعی از اواسط دهه 60 تا اواخر دهه 70 به عنوان معاون انجمن سینمای جوان لاهیجان فعالیت داشته و با همیاری سرپرست وقت انجمن سینمای جوان لاهیجان محمود تابنده، در تولید و ساخت فیلم‌های موفق این دفتر و تربیت نسلی از فیلمسازان شایسته مانند اکبر منصوری، محمد تقی لون‌آمیز، رضا فلاح حیدری‌نژاد، حمید پروانه، زنده یاد علی رستگارطلب، هومن بهمنش، مجید فلاح شجاعی، محمد رهروان، جواد تمیزکار، نگار نادری، امیر حسنی، مجید نوروزی فر و... زحمات زیادی کشیده است.
به گفته وی، بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به همت انجمن سینمای جوانان ایران به مدت شش روز از 19 تا 24 مهر جاری در تهران سینما آزادی و خانه هنرمندان ایران در حال برگزاری است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول