اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در صنعت نفت کشور صورت گرفت؛

صدور کارت ژنتیک ویژه کارکنان منطقه 4 عملیات انتقال گاز

خبرگزاری فارس: مدیر منطقه 4 عملیات انتقال گاز کشور از صدور کارت ژنتیک ویژه کارکنان منطقه 4 عملیات انتقال گاز برای نخستین بار در صنعت نفت کشور خبر داد.

صدور کارت ژنتیک ویژه کارکنان منطقه 4 عملیات انتقال گاز
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی منطقه 4 عملیات انتقال گاز، سید مجید منبتی با اعلام اینکه منطقه 4 عملیات انتقال گاز به عنوان مجموعه‌ای پیش رو سعی در ورود به عرصه‌های نوین مدیریتی و عملیاتی دارد، اظهار داشت: امروزه شاهد آن هستیم که در سایر کشورها از آخرین دستاوردهای علمی و تکنولوژی‌های روز در راستای نیل به تعالی و پیشرفت استفاده می‌شود و این مجموعه نیز باتوجه به امکانات و مقدورات موجود در این راستا گام بر می‌دارد.
وی گفت: با استفاده از این کارت می‌توان با یک تار مو یا قطره خون به هویت افراد پی برد.
وی ادامه داد: هویت، مجموعه صفات و مشخصاتی است که فردی را از افراد دیگر متمایز می‌کند و امروز با توجه به وقوع بسیاری از حوادث غیرمترقبه مانند: زلزله، سیل، سوانح هوایی و زمینی، روش‌های جدید زیست فناوری مولکولی بعنوان ابزاری کارآمد و قدرتمند در بحث پدافند غیر عامل و چگونگی اجرای آن مطرح شده است.
منبتی احتمال وقوع حادثه را جزئی از مخاطرات کارهای صنعتی به‌ویژه در مجموعه صنعت نفت و گاز دانست و تصریح کرد:‌ با تمام اقدامات انجام شده در برای رسیدن به اهداف ایمنی در کار باز هم حادثه همیشه در کمین است بنابراین برای کم کردن تبعات آن باید آمادگی لازم وجود داشته باشد به همین دلیل با هماهنگی با مسئولان پزشک قانونی استان برای نخستین بار در سطح کشور کارت هوشمند ژنتیکی برای کارکنان این منطقه صادر شد.
وی با اشاره به خصوصیات مورد استفاده در تشخیص هویت و معایب روش‌های متداول تعیین هویت در زمینه تجربیات سایر کشورها گفت: در حال حاضر بیش از 31  کشور از جمله آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا، آلمان، امارات و... دارای این بانک هستند و در برنامه اغلب کشورها به عنوان یک راه افزایش سرعت شناسایی افراد مطرح است
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول