اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

قم – گرمسار جاده ‌مرگ‌

خبرگزارس فارس: وجود مشکلات اساسی در جاده قم – گرمسار و وقوع حوادث ناگوار موجب شده است که این جاده در یک ماه اخیر شاید به رکورددارترین جاده در وقوع تصادف و مرگ و میر تبدیل شود.

قم – گرمسار جاده ‌مرگ‌
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، برخورد یک دستگاه تریلر و پراید با سه کشته و هشت مجروح، واژگونی یک دستگاه پراید با چهار مجروح، برخورد یک دستگاه سواری پژو با یک دستگاه تریلر با هفت کشته و یک مجروح و... تنها گوشه‌ای از حوادث و اتفاقات ناگواری است که طی روزهای اخیر در محور قم – گرمسار به وقوع پیوسته است.
با یک بررسی اجمالی و کوتاه متوجه این موضوع خواهیم شد که بالابودن آمار کشته شدگان و مجروحین سوای از بی‌احتیاطی رانندگان دلیل مهم دیگری نیز دارد و این دلیل پایین بودن میزان امنیت این محور است، موضوعی که از بدو افتتاح این پروژه کمتر مورد توجه مسئولان امر قرار گرفته است.
ذکر این مسئله بسیار قابل توجه است که در کشورهای توسعه یافته تمام امکانات، ابزار و نیروهای انسانی در راستای پیشگیری از این گونه حوادث و اتفاقات به کار گرفته می‌شود در حالی که ما تا اتفاق و حادثه جبران‌ناپذیری پیش نیاید به فکر حل مشکل نمی‌افتیم.
اشاره به این نکته نیز حائز اهمیت است که هدف از انجام این پروژه عظیم کوتاه شدن مسیر، آسان شدن عبور و مرور و کنترل ترافیک بوده است اما آنچه در حال حاضر شاهد و ناظر آن هستیم خلاف آن را نشان می‌دهد و عبور از این مسیر به قیمت جان مسافران تمام شده است.
حال این سؤال پیش می‌آید که آیا مسئولان اطلاعی از آمار مجروحین و کشته‌شدگان این جاده دارند یا خیر؟ اگر اطلاع دارند پس چرا در رفع مشکلات آن کوتاهی می‌کنند؟
مسیری که قرار بود رنج و خستگی سفر را از کسانی که قصد عزیمت از مرکز به شمال شرق کشور را بکاهد، امروز به جاده مرگ تبدیل شده است و اگر هرچه سریع‌تر نسبت به اصلاح نقاط حادثه خیز این جاده اقدام نشود، قم – گرمسار باز هم قربانی می‌گیرد.
 
===============
یادداشت: حبیب خیرخواه
===============
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول