اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد؛

6 ایراد هدایتخواه به نشست اخیر انتخاباتی علی لاریجانی

خبرگزاری فارس: مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: از جهات مختلف اشکالات عمده‌ای بر نشست انتخاباتی اخیر علی لاریجانی با 150 نماینده اصولگرا و اصلاح‌طلب مجلس وارد است.

6 ایراد هدایتخواه به نشست اخیر انتخاباتی علی لاریجانی
ستار هدایتخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با انتقاد از عملکرد  رسانه‌های اصولگرا که کمتر به موضوع نشست انتخاباتی علی لاریجانی با 150 نماینده مجلس پرداختند، اظهار داشت: در هفته گذشته رئیس مجلس شورای اسلامی نشست معنادار انتخاباتی با 150 نماینده مجلس برگزار کرد که متاسفانه رسانه‌های اصولگرا کمتر به زوایای آن پرداختند چرا که همه وظیفه داریم در عرصه کنونی و برای تکرار نشدن برخی دوره‌های ناکارآمد مجلس در ادوار گذشته، به روشنگری بپردازیم.
عضو ارشد فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: بی‌شک کسانی که الفبای سیاست را می‌دانند به خوبی پی خواهند برد که چنین جلساتی چرا و به چه دلیل برگزار می‌شود.
نماینده مردم یاسوج در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این حرکت آقای لاریجانی دور زدن کمیته 8+7 بود چون ظاهرا اصولگرایان به این نتیجه رسیده‌اند برای انتخابات چنین راهکاری را ارائه دهند و جالب‌تر این‌که در چنین راهکاری و به نظر ما به ناحق افرادی همچون آقای لاریجانی نماینده‌ای دارند و این گونه است که کمیته یاد شده را علی‌رغم امتیازی که به ایشان داده‌اند، دور می‌زنند.
هدایتخواه اضافه کرد: این دور زدن کمیته 8+7 نشان دهنده عدم پایبندی ایشان به تصمیمات کمیته‌ای بوده که برخی از جمله آقای لاریجانی به دلایل نامعلوم در آن نماینده دارند.
عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی به دومین ایراد چنین نشستی اشاره کرد و گفت: این حرکت آقای لاریجانی با مبانی اصولگرایی منافات دارد، چرا که ایشان باید ابتدا صبر می‌کردند تا ببینند در حوزه‌های مختلف چه کسانی کاندیدا خواهند شد و چه کسانی صلاحیت بیشتری خواهند داشت و آنگاه با معیارهای اصولگرایی شایسته‌ترین‌ها را انتخاب می‌کردند، هر چند که این قاعده نیز در حالت کلی دور زدن 8+7 به شمار می‌رفت.
هدایتخواه به اشکال و ایراد عمده دیگر این نشست انتخاباتی لاریجانی با برخی نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: در این دعوت برخی اشخاص وابسته به دوم خرداد و اصلاح‌طلب حضور داشتند و ایشان با سیاسی‌کاری و به خاطر کسب آرا و برای این‌که حضور خود و نماینده‌اش را در این راهکار توجیه کند متاسفانه از نمایندگان اصلاح‌طلب حمایت کرد که با مبنای اصولگرایی ناسازگار است.
مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی چهارمین ایراد وارده به این نشست را استفاده از قدرت و ثروت مورد اشاره رهبری در انتخابات دانست و خاطرنشان کرد: ایشان با این کار خود از قدرت ریاست مجلس بودن استفاده کرد که ما به احترام آقای لاریجانی از آن به عنوان سوء استفاده یاد نمی‌کنیم و این مورد خلاف نظر صریح رهبری خواهد بود.
وی پنجمین ایراد را مربوط به آغاز زودهنگام تبلیغات انتخاباتی دانست و افزود: این مورد نیز درست بر خلاف فرموده رهبری بوده که اعتقاد دارند فعالیت انتخاباتی را باید در موعد مقرر انجام داد.
هدایتخواه از استفاده نا‌به‌جا از امکانات دولتی و بیت‌المال برای فعالیت انتخاباتی به عنوان ششمین خطای لاریجانی در نشست با 150 نماینده مجلس یاد کرد و متذکر شد: مکان و پذیرایی و وقتی که برای این نشست انتخاباتی صرف شد همه از بیت‌المال بود که شاید مهم‌ترین ایراد به کار ایشان مربوط به این مورد باشد.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول