اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر:

مراکز علمی کاربردی سوانح و حوادث راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: در تمام استان‌ها و تا پایان امسال مراکز علمی – کاربردی با هدف تحصیل علاقه‌مندان در رشته‌های حوادث و سوانح راه‌اندازی می‌شود.

مراکز علمی کاربردی سوانح و حوادث راه‌اندازی می‌شود
ظاهر رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: ما با راه‌اندازی این مجموعه دانشگاهی تلاش می‌کنیم تا همه مردم جامعه را با شیوه‌های درست، صحیح و آگاهانه پیشامدها و حوادث آگاه کنیم و با تربیت نیروهای متخصص بتوانیم خسارات و تلفات را در این حوادث به حداقل برسانیم.
وی به اقدامات انجام شده در بخش امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و افزود: ما چند نقیصه را در این سازمان شناسایی کردیم که اولین آن نبود آموزش‌های فنی و تخصصی بود.
رستمی تصریح کرد: با ایجاد پنج مرکز دائم آموزش امداد و نجات و عملیات‌های مورد نظر در مدت 45 روز یا سه ماهه آموزش‌های مورد نیاز نیروها را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم نیروهای جوان و داوطلب هلال‌احمر را آماده مقابله با حوادث کنیم.
وی خاطرنشان کرد: هر چند کشورمان نسبت به رقبای خود در آموزش رشته‌های حوادث قوی بود اما ضرورت دایر کردن مرکز دانشگاهی علمی – کاربردی را در بحث امداد و نجات ضروری دیدیم و به همه استان‌ها اعلام شده است تا این مجموعه‌های علمی و کاربردی را راه‌اندازی کنند.
این مسئول اضافه کرد: در این مجموعه‌های دانشگاهی 50 درصد ظرفیت مختص امدادگران داوطلب جمعیت هلال‌احمر است تا با تحصیل در این مراکز زمینه آگاهی، علم و دانش آنها ارتقا پیدا کند.
رستمی ادامه داد: ‌با استمرار و ادامه تحصیل کارکنان و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر امیدواریم در آینده بتوانیم نیروی متخصص، متعهد و کارآمد را تحویل جامعه دهیم.
به گزارش فارس، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از ترمیم ناوگان پشتیبانی جمعیت هلال‌احمر و از رده خارج کردن ناوگان فرسوده خبر داد و گفت: در کنار آن با نقص و نبود سیستم مخابراتی در جمعیت هلال‌احمر مواجه بودیم که با جدیت تمام سعی شد این کمبودها به ویژه در حوزه خودروی نجات و امداد سیستم‌های مخابراتی و آمبولانس برطرف شود.
رستمی افزود: بسیاری از وسایط نقلیه و حمل و نقل ما با عمر 30 و 40 ساله فرسوده و از رده خارج شده بود که در یک برنامه سه ساله تلاش کردیم ناوگان فرسوده خود را از رده خارج کرده و آنها را نوسازی کنیم.
وی اظهار کرد: در برخی از استان‌ها تا پایان امسال و در برخی دیگر نیز تا نیمه‌ اول سال 91 تلاش می‌کنیم ناوگان‌های فرسوده را از رده خارج و تمام پایگاه‌های خود را به تجهیزات خودرویی و ست نجات مجهز کنیم.
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: ما در اکثر استان‌ها فاقد انبار امداد بودیم که این یک نقیصه برای کار امداد و نجات به شمار می‌رود در حالی که براساس استانداردهای جهانی به ظرفیت دو درصد جمعیت هر منطقه باید امکانات اسکان، تغذیه، چادر و نگهداری در انبارها موجود و ذخیره‌سازی شده باشد که ما در اکثر شهرستان‌ها این شرایط را نداشتیم.
وی اضافه کرد: با تأمین زمین مورد نیاز به سرعت کار ساخت انبارهای امداد و نجات شروع شده و قرار است تا دو سال آینده در تمام شهرها انبار از 300 متر تا یک هزار مترمربع ساخته شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول