اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین؛

برنامه‌های مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان در ورامین اعلام شد

خبرگزاری فارس: مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین برنامه‌های مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان را اعلام کرد.

برنامه‌های مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان در ورامین اعلام شد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، صبح امروز حجت‌الاسلام سید محسن محمودی در نشست ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان که در آموزش و پرورش ورامین برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به تقارن ۱۳ آبان در سال جاری با روز جمعه آن را یک وضعیت ارزشمند دانست.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین گفت: برگزاری مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در سال‌ جاری از اهمیت فزاینده‌ای برخوردار است، در شرایطی که موج بیداری اسلامی خواب راحت را از مستکبران سلب کرده است برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم ۱۳ آبان ضروری تر و جدی‌تر است.
وی ادامه داد: 13 آبان روز شگفتی است، روزی که حوادث بزرگ و سرنوشت‌ساز این ملت را در پیشانی خود حک کرده است و چه عجیب که ردپایی ثابت در تمام این حوادث به چشم می‌خورد.
محمودی خاطرنشان کرد: ردپای استکبار جهانی در تبعید امام در سال 42، در کشتار دانش‌آموزان و دانشجویان در سال 57 و در نهایت مهر بطلانی که دانشجویان خط امام با تسخیر سفارت آمریکا بر دخالت و دست‌اندازی‌های استکبار جهانی در میهن اسلامی‌مان زدند.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد: دانش‌آموزانی که هنگام تبعید امام در سال 42 خردسالانی بیش نبودند 15 سال بعد غیورمردانی در این خاک شدند که بر ظلم و بیداد شوریدند. آنان درس را نه در پشت نیمکت‌های چوبی کلاس و بر تخته سیاه آن که بر صفحه سپید پیشانی مردمان زجرکشیده در کوچه و بازار آموختند. آنان خود را مجزا از جریان انقلاب نمی‌دانستند، آن روزها همه از پیر و جوان، زن و مرد و کودک در اعتصاب و راهپیمایی شرکت می کردند. در آن روزها حتی گفتگوهای کودکان خردسال نه بر سر بازی‌ها و بازیچه‌ها که از ظلم شاه و راهپیمایی‌ها بود. دانش‌آموزان چنان سهمی در این جریان داشتند که اگر صفحه‌ای از اوراق خونین انقلاب به نام آنان رقم نمی‌خورد، بر زحمات، رشادت‌ها و تلاش‌های آنان جفا شده بود، آن روزها دانش‌آموزان، اعلامیه‌های امام را رونویسی و پخش می‌کردند، شب‌ها خطر حکومت نظامی را نادیده می‌گرفتند و با خط‌های ابتدایی و ناپخته خود دیوارهای شهر را به شعارهای انقلابی مزین می‌کردند.
این مسئول از تمام ادارات و نهادها خواست تمام توان خود را برای برگزاری مراسم مذکور به کار بندند.
دبیر هماهنگ کننده دفاتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران افزود: مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان در تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین تاکید کرد: برگزاری تظاهرات باشکوه بعد از نماز جمعه ۱۳ آبان از مسجد جامع به سوی گلزار شهدای سید فتح‌الله، برپایی ایستگاه نقاشی و برنامه‌های فرهنگی در مصلای نماز جمعه توسط آموزش و پرورش، زمینه‌سازی حضور پرشور اقشار مختلف مردم در تظاهرات ۱۳ آبان توسط پایگاه‌های بسیج، مدارس، ادارات، کارخانجات و اصناف، برپایی ایستگاه صلواتی در نماز جمعه، اجرای تئاتر خیابانی، برگزاری مراسم ۱۳ آبان در تمام مساجد همزمان با شب جمعه به همت ائمه جماعات، پایگاه‌های بسیج، کانون‌ها و امنای مساجد، برگزاری جلسات تحلیلی سیاسی در طول هفته در مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز، اجرای زنگ مرگ بر آمریکا و رونمایی از یادمان شهید فهمیده، برگزاری مسابقات ورزشی جام ۱۳ آبان و مسابقه دومیدانی و دوچرخه سواری، نصب تمثال شهدای دانش‌آموز در بلوارهای شهر، انتشار بیانیه و بروشورهای تبلیغی توسط مجموعه‌های فرهنگی و دانشگاهی، فعال شدن شورای روستایی و پوشش تبلیغی در سطح روستایی، گلباران مزار شهدا توسط دانش‌آموزان، درج فرمایشات امام (ره) و رهبری در سربرگ مکاتبات اداری و برگزاری مسابقات آدمک سازی توسط مدارس از جمله این برنامه‌ها هستند.
وی تاکید کرد: پیشوا، قرچک، جواد آباد و خیرآباد نیز شاهد حضور پرشور مردم به ویژه جوانان عزیز در مراسم ۱۳ آبان و نماز جمعه این روز است.
مجتبی عرب‌عامری رئیس آموزش و پرورش ورامین نیز در این نشست ضمن اعلام برنامه‌های آموزش و پرورش از برگزاری جلسه ستاد ۱۳ آبان در این اداره تقدیر کرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول