اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی حوزه هنری استان کردستان؛

اعلام فراخوان جشنواره استانی انقلاب دوم با موضوع 13 آبان

خبرگزاری فارس: حوزه هنری استان کردستان فراخوان نخستین جشنواره استانی انقلاب دوم با موضوع 13 آبان را اعلام کرد.

اعلام فراخوان جشنواره استانی انقلاب دوم با موضوع 13 آبان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان، معاون اداری و مالی حوزه هنری استان کردستان گفت: مناسبت 13 آبان نماد و سمبل مبارزه با استکبار جهانی با معانی و حقایق فراوان تاریخی که از سال 1343 با تبعید حضرت امام (ره) به واسطه مطالبه حق ملی ملت ایران وشکستن قانون ظالمانه کاپیتولاسیون که تحقیر ملت ایران توسط آمریکا و طمع ورزی آنان و سلطه ورزی استکبار در آن نهفته بود آغاز شد و در 14 سال بعد در سال 57 سیزده آبان تبدیل به روز کشتار دانش‌آموزان در خیابان‌های تهران شد.
امین مرادی تصریح کرد: جنایتی که به دلیل احساس تعهد و مسئولیت دانش‌آموزان در مبارزه با استبداد ستم‌شاهی و سیطره استکباری آمریکا به ملت ایران توسط جلادان و مزدوران آمریکا به وقوع پیوست.
13 وی افزود: آبان 58 با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا مصادف با  سالروز تبعید حضرت امام (ره) و شهادت دانش‌آموزان و با به زانو درآمدن آمریکا و شکست هیمنه پوشالی‌اش تکمیل شد.
مرادی خاطرنشان کرد: آمریکایی که در آن زمان قدرت درجه اول جهان بود در برابر دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی سر تعظیم فرود آورد که به تعبیر بنیانگذار فقید نظام مقدس اسلامی حضرت امام (ره) انقلاب دوم نام گرفت و پایه و اساسی برای حرکت‌های اسلامی در منطقه شد.
وی افزود: حوزه هنری استان کردستان با توجه به اهمیت موضوع یوم‌الله 13 آبان به منظور گرامیداشت این روز نخستین جشنواره استانی انقلاب دوم را در بخش‌های فیلم دانش‌آموزی، طنز، کاریکاتور و داستان کوتاه برگزار می‌نماید.
معاون اداری و مالی حوزه هنری استان کردستان مهلت ارسال آثار به جشنواره را پنجم آبان ماه امسال اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را در قالب موضوعات خیانت‌های دول آمریکا به ملت ایران در طول تاریخ، نقش دول آمریکایی در حمایت از تروریسم، آمریکا و چپاول منابع ملی کشورهای اسلامی و جهان سوم، نقش حماسه 13 آبان در نشان دادن تصویر واقعی دولت آمریکا، 13 آبان سر آغاز حرکت‌های انقلابی و بیداری اسلامی تجلی ارزش‌های دینی و اخلاقی در جامعه را به آدرس سنندج خیابان فلسطین روبروی فرمانداری، دبیرخانه نخستین جشنواره استانی انقلاب دوم ارسال نمایند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول