اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مریوان صورت می‌‌گیرد؛

100 اجرای نمایش خیابانی در 16 نقطه مریوان

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: گروه‌های نمایشی راه یافته به این جشنواره در طول مدت پنج روز بیش از 100 اجرای عمومی در 16 نقطه شهرستان مریوان خواهند داشت.

100 اجرای نمایش خیابانی در 16 نقطه مریوان
فاتح بادپروا در حاشیه برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با بیان اینکه این جشنواره در قالب بخش‌های بین‌الملل، مسابقه ایران، آئینی، جنبی و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود، اظهار داشت: 18 گروه در بخش مسابقه ایران، پنج گروه جنبی، شش گروه آیینی و پنج گروه در بخش بین‌الملل این جشنواره حضور دارند و کارهای خود را به نمایش خواهند گذاشت.
به گفته مسئول انجمن هنرهای نمایشی مریوان، ششمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، امسال علاوه بر اجراهای عمومی در شهر مریوان، گروه‌های نمایشی در شهرهای کانی دینار، سروآباد، چناره و روستاهای هجرت و نی نیز اجرای عمومی دارند.
بادپروا عنوان کرد: در این دوره از جشنواره، بیش از 300 هنرمند از استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان شرقی، گیلان، هرمزگان، همدان، تهران، خوزستان، البرز و مازندران و همچنین کشورهای فرانسه، ترکیه، تاجیکستان و اقلیم کُردستان عراق حضور دارند.
وی خاطرنشان کرد: برای بیشتر گروه‌های نمایشی در این جشنواره سه اجرای عمومی در طول مدت زمان برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است. 
مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، برگزاری کارگاه‌های کارگاه آموزشی با حضور ایوب آقاخانی حمیدرضا نعیمی و همچنین جلسه سخنرانی عبدول حمه‌جوان از سلیمانیه در خصوص تئاتر کُردستان عراق را از برنامه‌های جانبی این جشنواره عنوان کرد.
بادپروا در ادامه افزایش گروه‌های نمایشی در این دوره از جشنواره را یادآور شد و گفت: در جشنواره پنجم 26 گروه از ایران و یک گروه از آلمان شرکت داشتند اما امسال تعداد این گروه‌ها به ترتیب به 29 و پنج گروه افزایش یافته است.
وی در ادامه گفت‌وگو با فارس؛ تصمیم‌گیری‌های چند جانبه را یکی از مشکلات اساسی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان خواند و تصریح کرد: مدیریت واحد و یک تصمیم‌گیری زمینه‌ای برای برنامه‌ریزی درست و ارتقای کیفیت و کمیت این جشنواره خواهد بود.
به گفته باپروا، در صورتی که سرفصل بودجه‌ای مشخصی برای این جشنواره در نظر گرفته شود، دبیرخانه دائمی جشنواره ره پس از تعطیل شدن یک دوره آن برای دوره آینده جشنواره بر اساس آن بودجه مشخص برنامه‌ریزی خواهد کرد.
مسئول انجمن هنرهای نمایشی مریوان در پایان به استقبال بی‌نظیر مردم مریوان از این جشنواره اشاره کرد و گفت: هر ساله بر تعداد استقبال کنندگان این جشنواره افزوده می‌شود و این نشان از توجه و علاقه مردم این شهرستان به کارهای فرهنگی است.
گفتنی است جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی از بیستم تا بیست و چهارم ماه جاری در شهرستان مریوان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول