اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ۶ ماه نخست امسال؛

690 حادثه‎دیده در چهارمحال و بختیاری امدادرسانی شدند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال ‌جاری تاکنون بیش از 690 نفر از حادثه‌دیدگان حوادث طبیعی و غیر طبیعی از سوی نیروهای امداد و نجات هلال احمر این استان امدادرسانی شدند.

690 حادثه‎دیده در چهارمحال و بختیاری امدادرسانی شدند
محمد فروغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: از این تعداد بیش از 128 مورد امدادرسانی در بحث تصادفات، 31 مورد امدادرسانی در حوادث آتش‎سوزی، 9 مورد امدادرسانی در حوادث غرق شدگی و سه مورد امدادرسانی در حادثه زلزله گزارش شده است.
وی مجموع پرسنل شرکت کننده در حوادث امداد و نجات این استان را در سال‌جاری بیش از 151 نفر اعلام کرد و افزود: همچنین بیش از 393 امدادگر یاری‎رسان، 12 دستگاه آمبولانس و 17 مورد ست نجات در حوادث امداد و نجات امسال بکار گرفته شده است.
فروغی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 690 نفر از حادثه‌دیدگان از سوی نیروهای امداد و نجات هلال احمر این استان امدادرسانی شده‌اند، گفت: در همین راستا بیش از 254 مورد کمک‌های اولیه به حادثه‌دیدگان این استان صورت گرفته است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ایران جزو کشورهای حادثه‌خیز جهان است، گفت: 90 درصد جمعیت کشور در سکونت‌هایی زندگی می‌کنند که تحت تأثیر سیل و زلزله قرار دارند.
فروغی امدادگران هلال احمر را ایثارگرانی توصیف کرد که ارزش کار آنها با هیچ حرفه دیگر قابل مقایسه نیست و گفت: ارائه عملکرد بسیار قابل قبول جمعیت هلال احمر این استان در سال گذشته منجر به معرفی این جمعیت به عنوان جمعیت هلال احمر نمونه کشور شد.
وی امدادرسانی به آسیب‌دیدگان حوادث و بلایای طبیعی را رویکرد اصلی جمعیت هلال احمر این استان عنوان کرد و گفت: شناسایی، جمع‌آوری و ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به آسیب‌دیدگان حوادث سه مأموریت اصلی سازمان داوطلبان است که این سازمان با بهره‌گیری از خدمات اعضا و داوطلبان جمعیت در راستای اهداف و فعالیت‌های انسان‌دوستانه و عام‌المنفعه در دستور کار قرار داده است.
فروغی ادامه داد: جذب، سازماندهی و انسجام فعالیت‌ها و خدمات داوطلبانه در راستای حمایت از آسیب‌دیدگان حوادث و سوانح مختلف و نیز نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر با بهره‌گیری از توان و مساعدت افراد و اقشار توانمند از مهم‌ترین اهداف فرآروی این سازمان است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری توسعه آموزش‌های امداد و نجات را از سیاست‌های جمعیت هلال احمر دانست و افزود: در همین راستا آموزش همگانی امداد و نجات یکی از و ظایف جمعیت هلال احمر به شمار می‌رود.
وی بر ضرورت پیشگیری و توجه به این آموزش‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: مردم باید به آموزش‌هایی که از سوی دستگاه‌های مختلف ارایه می‌شود توجه جدی داشته باشند.
فروغی خاطرنشان کرد: تهیه و نگهداری لوازم امدادی در منزل، آشنایی با مراکز امداد محله و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها از جمله مواردی است که مردم باید به آن توجه جدی داشته باشند.
وی با بیان اینکه سرعت آموزش‌های هلال احمر باید افزایش یابد، گفت: در این راستا باید از ظرفیت‌های مراکز آموزش، پایگاه‌های آموزش، مساجد و مدارس و دانشگاه مورد استفاده قرار گیرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول