اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

برخورد قاطع با مفسدان مطالبه‌ای عمومی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: خواست مقام معظم رهبری، مسئولان قوای سه‌گانه و مردم برخورد سریع، قاطع و عبرت‌آموز با عوامل ایجاد فساد در جامعه است.

برخورد قاطع با مفسدان مطالبه‌ای عمومی است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در جمع حقوقدانان بسیجی این استان اظهار داشت: حقوقدانان از عوامل مؤثر در اجرای عدالت اجتماعی در همه سطوح هستند.
وی با تأکید بر اجرای عدالت در جامعه اسلامی به‌عنوان آرمان اصیل نظام و انقلاب افزود: در طول تاریخ بشریت، انبیا، اولیا و ائمه معصومین (ع) به ‌منظور تحقق عدل و داد در جامعه تلاش‌های وافری کرده‌اند.
نکونام ادامه داد: به خاطر زیاده‌خواهی بعضی از انسان‌ها و موضع‌گیری آنان در برابر اجرای عدالت، همواره مشکلاتی برای آحاد مردم در جوامع مختلف به وجود می‌آید.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برقراری عدالت در جامعه را وظیفه تمام مسئولان و به‌ ویژه بسیجیان برشمرد و گفت: با تأسی از سیره ائمه اطهار (ع) و حضرت علی (ع) بزرگمرد مجری عدالت در حکومت اسلامی، باید دست به دست هم دهیم و از بروز بی‌عدالتی و ظلم در حق تک تک افراد امت واحده اسلام پیشگیری کنیم.
وی با اشاره به برخی تخلفات و فسادهای صورت گرفته در کشور، افزود: خواست مقام معظم رهبری، مسئولان قوای سه‌گانه و مردم برخورد سریع، قاطع و عبرت‌آموز با عوامل ایجاد فساد در جامعه است.
نکونام با تأکید بر اینکه از منظر دین، قوام جامعه و اجرای احکام الهی بر محور عدالت استوار است، گفت: نقش اصلی در اجرای عدالت نیز بر عهده حکومت( دولت) نهاده شده است، اگر عدل و توازن در همه ارکان اجتماع به وقوع نپیوندد، اطلاق عنوان اسلامی بر جامعه، معنایی دور از حقیقت می‌یابد.
وی با بیان اینکه گستره اجرای عدالت در جامعه نیز دارای آفاقی گسترده است که تمام ارکان جامعه را در بر می‌گیرد، گفت: این گستردگی تا آنجا در نظر است که امیر(ع) گستره آفاق عدالت را از زمین نیز پهناورتر یاد می‌کنند.
نکونام با بیان اینکه حاکم باید فردی معتدل و دادگر باشد، گفت: حکومت در نظام اسلامی نقشی نظارتی یافته و اداره امور جامعه را با ایجاد فرصت‌های یکسان در اختیار آحاد ملت قرار می‌دهد و در نتیجه آحاد ملت در اجرای قسط و رشد اقتصادی مشارکت داشته و شور و نشاط در جامعه حاکم می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بنا نهادن جامعه‌ای دینی و مبتنی بر قرآن تنها راه اصلاح جامعه در همه ارکان است، گفت: نتیجه اجرای عدالت در جامعه برخورداری جامعه از قوام عقلی، علمی، فرهنگی، تربیتی، سیاسی و اقتصادی است.
وی برپاداری عدل و قسط را هدف اصلی ارسال پیامبران از دیدگاه قرآن کریم اعلام کرد و گفت: بر همین اساس حاکم اسلامی دولت در صورت اجرای عدالت، با نیکوترین ستایش‌ها و در صورت عدم اجرای آن مورد بیشترین نکوهش‌ها قرار گرفته است.
در آغاز این دیدار مسئول سازمان بسیج حقوقدانان گزارشی از برنامه‌های این سازمان ارائه کرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول