اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست تعاون استان اردبیل:

تعاون اردبیل امسال 1440 فرصت شغلی ایجاد کرده است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل تعاون استان اردبیل گفت: تعاون استان اردبیل برای تحقق فرصت اشتغال تعهد شده در نیمه‌اول امسال یک هزار و 440 فرصت شغلی ایجاد کرده است.

تعاون اردبیل امسال 1440 فرصت شغلی ایجاد کرده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ دشتی عصر چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات تعاونی‌های کوثر اظهار داشت: سهمیه امسال اداره کل تعاون برای ایجاد فرصت‌های اشتغال 5 هزار نفر است که به دلیل دیر ابلاغ شدن بودجه نتوانستیم به صورت کامل این فرصت اشتغال را محقق کنیم.
وی با یادآوری این‌که در استان اردبیل چهار هزار و 350 شرکت تعاونی شکل گرفته‌اند، تصریح کرد: اغلب آنها در بخش‌های اقتصادی، خدماتی، مسکن و مرزنشینی فعالیت می‌کنند و بخشی نیز راکد و نیمه‌فعال هستند.
دشتی تعداد تعاونی‌های فعال را یک هزار و 650 مورد اعلام کرد و افزود: مابقی این تعاونی‌ها نیمه‌فعال یا راکد هستند که تلاش می‌کنیم با سیاست جدید وزارت کار، امور اجتماعی و تعاون آنها را فعال کنیم.
این مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به این‌که استان اردبیل قطب کشاورزی محسوب می‌شود تنها 300 تعاونی در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.
وی اضافه کرد: در استان اردبیل به ترتیب بعد از بخش کشاورزی، تشکیل تعاونی‌های مسکن مهر و خدماتی از آمار بیشتری برخوردار است.
دشتی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم با فعال کردن تعاونی‌های راکد و نیمه‌فعال تعهد اشتغال خود را عملیاتی کنیم چرا که معتقدیم اشتغال ایجاد شده در بخش تعاون از ثبات مورد نظر برخوردار است.
به گزارش فارس، سرپرست تعاون استان اردبیل با بیان این‌که اداره تعاون از افرادی که قصد ایجاد تعاونی‌ها را دارد حمایت می‌کند، گفت: ‌این اداره براساس اختیاراتی که قانون داده بر کار آنها نظارت داشته و با ارایه تسهیلات و آموزش‌های لازم به ادامه فعالیت تعاونی‌ها کمک می‌کند.
دشتی با اشاره به ریاست جدید وزارت کار، رفاه و تعاون افزود: در آیین‌نامه جدیدی که به استان‌ها ابلاغ شده تعاونی‌های راکد و فعال باید در کمتر از شش ماه وضعیت خود را مشخص کرده و در این مورد تعیین تکلیف انجام شود.
به گزارش فارس، فرماندار شهرستان کوثر نیز در این جلسه بر حل مشکلات تعاونی‌های شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: 80 تعاونی با یک هزار و 200 نفر عضو در این شهرستان فعال هستند.
سیدسعدالله رئیس‌ساداتی تصریح کرد: برای رفع مشکلات شرکت‌های تعاونی باید تعامل بین بخشی ایجاد شود به همین منظور تشکیل کارگروه‌های تخصصی مختلف برای رفع مشکلات و تقویت کار شرکت‌های تعاونی در این شهرستان ضروری است.
وی از صاحبان شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی خواست تا نسبت به تشکیل اتحادیه‌های صنوف مختلف اقدام کنند.
فرماندار شهرستان کوثر از مدیران شرکت‌های تعاونی شهرستان‌ها خواست تا در راستای حل مسایل و مشکلات شهرستان با تعامل بیشتری با مسئولان شهرستان ارتباط برقرار کنند.
وی ضرورت هماهنگی و همکاری بین بخشی برای رفع مشکلات و تقویت تعاونی‌ها را خواستار شد و یکی از راه‌های مؤثر در اشتغال را شکل‌گیری تعاونی‌ها و فراهم کردن زمینه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در آنها اعلام کرد.
رئیس‌ساداتی در پایان اضافه کرد: یکی از راه‌های جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف اقتصادی ایجاد انگیزه است که تعاون بهترین میدان برای این کار و فعالیت است.‌
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول