اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شش ماهه نخست امسال صورت گرفته است؛

جا‌به‌جایی حدود 2 میلیون مسافر توسط راه‌آهن شمال‌غرب

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه‌آهن شمالغرب گفت: در شش ماهه نخست سال‌جاری در محدوده راه‌آهن شمال‌غرب تعداد یک میلیون و 993 هزار و 572 نفر توسط قطارها جا‌به‌‌جا شده است.

جا‌به‌جایی حدود 2 میلیون مسافر توسط راه‌آهن شمال‌غرب
حسن ماسوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه تن کیلومتر بار خالص حمل شده در شش ماهه نخست امسال 183 میلیون و 335 هزار و 350 تن است، اظهار داشت: همچنین در مدت شش ماهه نخست سال‌جاری تناژ بارگیری شده 82 هزار و 403 تن گزارش شده است.
وی با اشاره به اینکه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته جابه‌جایی مسافران در محدوده راه‌آهن شمال غرب سه درصد افزایش یافته است؛ افزود: نسبت به مدت مشابه سال قبل در تن کیلومتر بار خالص حمل شده 20 درصد افزایش و در تناژ بارگیری 38 درصد افزایش صورت گرفته است.
مدیر کل راه آهن شمالغرب با اشاره به عملکرد شش ماهه نخست سال‌جاری نیز اشاره کرد و یادآور شد: افتتاح راه‌آهن میاندوآب به طول 50 کیلومتر توسط رئیس جمهور و اتصال آن به سایر ایستگاه های راه آهن شمال غرب، افزایش خطوط اصلی از 485 کیلومتر به 535 کیلومتر و گسترش حوزه استحفاظی از سه استان آذربایجان شرقی، زنجان و قزوین به چهار استان زنجان، قزوین، آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی از شاخصه‌های عملکردی راه‌آهن شمال غرب است.
وی به اهم فعالیت‌های زیر بنایی راه‌آهن شمال غرب پرداخت و خاطر نشان کرد: احداث زیر گذرهای چوبیندر در محدوده ایستگاه قزوین و زیر گذر ایستگاه راه آهن تاکستان، احداث باشگاه ورزشی سرپوشیده شهدای راه‌آهن شمال غرب با همه امکانات لازم ورزشی با مساحت یک هزار و 600 متر مربع از فعالیت‌های این حوزه در بخش زیر بنایی در شش ماهه نخست سال‌جاری است.
ماسوری بهسازی 20 کیلومتر از خطوط حد فاصل ایستگاه‌های مراغه خواجه نصیر آسفالت‌ریزی همه محوطه ایستگاه و منازل سازمانی راه آهن میانه را از فعالیت‌های مهم دیگر این حوزه در شش ماهه نخست سال جاری بر شمرد.
مدیر کل راه آهن شمالغرب از آغاز عملیات احداث خط‌آهن زنجان به تهران پیشرفت 20 درصدی سالن انتظار مسافری راه‌آهن خرم‌دره و نصب پل‌های هوایی عابر در ایستگاه‌های زنجان و مراغه را از جمله پروژه‌های در دست اقدام راه‌آهن شمال‌غرب عنوان کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول