اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی ستاد بزرگداشت یادروز حافظ:

امسال کتاب سال حافظ‌شناسی نداریم

خبرگزاری فارس: دبیرعلمی ستاد بزرگداشت یادروز حافظ گفت: امسال به دلیل عدم کیفیت مناسب برخی کتاب‌ها در زمینه حافظ، کتاب سال حافظ‌شناسی نداریم.

امسال کتاب سال حافظ‌شناسی نداریم
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کاووس حسن‌لی بعد از ظهر امروز در آیین گشایش نشست علمی بزرگداشت روز حافظ اظهار داشت: امسال در سالروز بزرگداشت حافظ و به مناسبت یک‌صد و پنجاهمین سالگرد تولد رابیندرانات تاگور، شاعر بزرگ هندی تاثیر حافظ بر ادبیات و هنر شبه قاره هند مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه هر سال موارد عمومی در نشست‌های علمی مورد بحث و بررسی قرار می‌گرفت، اما امسال به نوعی با موضوعی ویژه برگزار شد که نشست‌ها تخصصی‌تر باشد.
در ادامه مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در سخنانی بیان داشت: حافظ نه تنها در ایران بلکه در تمام کره زمین برای اهل فن نام آشنایی است چراکه دیوان حافظ، دیوان همنوایی با طبیعت و خلقت بوده و ابیات حافظ با توجه به الهامات الهی‌اش رنگ و بوی خدایی گرفته است.
اسحاق صلاحی اضافه کرد: هنر حافظ این بود که از عالم هستی تقلید و منابع شناخت دینی اسلام استفاده کرد و او منابع شناختی را در مسیر آفاق و انفس به کار گرفت و از همین هنر آهنگین برخوردار شد که این یکی از آثار ماندگار در سطح جهان است.
صلاحی تصریح کرد: امروز حافظ به طوری در بین شعرای ایران و جهان شناخته شده است که وصف او را می‌توان در کتاب‌ها، مقالات و اثرهای ادبی شعرای آسیایی و حتی اروپایی مانند گوته مشاهده کرد.
رئیس انجمن ادبی مفاخر کشور نیز در این نشست خاطرنشان کرد: در استان فارس شعبه انجمن مفاخر به ریاست استاندار و دبیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان راه‌اندازی شده که امیدواریم در نیمه دوم امسال پیشنهادات خوبی برای برگزاری بزرگداشت بزرگان این سرزمین داشته باشیم چراکه در فارس مفاخر و بزرگانی هستند که برگزاری بزرگداشت برای همگی آنان یک وظیفه است.
حجت‌الاسلام محمدجواد ادبی در مورد شخصیت حافظ نیز بیان کرد: امروز بشر بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند حافظ است و انسان قرن 21 گریزی جز استفاده از اندیشه‌های حافظ که در ظرف غزلیات بدیعش ریخته است برای رسیدن به آفتاب حقیقت ندارد.
به گزارش فارس در ادامه برنامه‌های روز بزرگداشت حافظ عصر امروز چهارشنبه 20 مهر ماه مراسم عصری با قرآن در آرامگاه حافظیه و شعب شعر حافظ نیز پس از نماز مغرب و عشا در آرامگاه حافظیه برگزار می‌شود.
بازدید از حافظیه نیز امروز رایگان و شرکت در این مراسم برای عموم علاقمندان آزاد است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول