اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری سمنان خبر داد:

ایجاد جاده آسفالته در تمام روستاهای بالای 50 خانوار سمنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت: هیچ روستایی با جمعیت بالای 50 خانوار در استان سمنان جاده دسترسی غیر آسفالته‌ای ندارد.

ایجاد جاده آسفالته در تمام روستاهای بالای 50 خانوار سمنان
به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، رجب قربانپور پیش از ظهر امروز در همایش راهوران محله ویژه شهرستان شاهرود که با حضور دهیارهای روستاهای این شهرستان شاهرود و دست‏اندرکاران استانداری سمنان، اداره کل راه و ترابری استان، پلیس راه، فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود و بیمه ایران برگزار شد، در خصوص راهکارها و اقدامات انجام شده در حوزه راه روستایی مطالبی را بیان کرد.
وی در این همایش با نشان دادن تصاویری از تصادفات دردناک اخیر در راه‏ها، توجه به اصول و قوانین راهنمایی و رانندگی را توسط رانندگان یادآور شد.
مدیرکل راه و ترابری استان سمنان افزود: حفاظت و حراست از راه و منصوبات آن وظیفه شرعی، قانونی و ملی همه مردم و مسئولان دستگاه‏های اجرایی است چرا که این سرمایه ملی به خاطر حفظ جان و آرامش مردم در اختیار متولیان این بخش قرار داده شده است.
قربانپور در ادامه با طرح راهکارها و پیشنهادهای اجرایی در بخش راه روستایی، از دهیاران خواست تا با همیاری مردم روستا در زمان بحران به کمک راهداران بیایند و با برگزاری کلاس‏های مختلف، به شرح قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برای اهالی روستا بپردازند.
مدیرکل راه و ترابری استان سمنان با شرح عملکرد حوزه راهداری در بخش روستایی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان سمنان جزو نخستین استان‏های کشور است که هیچ روستایی با جمعیت بالای 50 خانوار جاده دسترسی غیر آسفالته‌ای ندارد، اما متاسفانه با وجود اجرای خوب پروژه های راهسازی و نصب علائم در این حوزه، پس از گذشت چند ماه هیچ‌کدام از استانداردهای رعایت شده در محورها مشاهده نمی‏شود و این تنها به دلیل عدم آموزش کافی به مردم  است.
معاون امور عمرانی استاندار سمنان نیز در پایان همایش با تشکر از پلیس راه و اداره کل راه و ترابری با اهدای جوایزی به راهوران برگزیده از زحمات آنان قدردانی کرد.
استان سمنان با داشتن 8‌هزار و 612 کیلومتر راه شامل بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و راه روستایی یکی از استان‌های پهناور کشور است.
با بهره‌برداری از طرح‌های سفر رهبری و دو سفر ریاست جمهوری، استان سمنان یکی از مترقی‌ترین استان‌های کشور در حوزه راه است.‌
استان سمنان پنجمین استان وسیع کشور با طول بیش از 600 کیلومتر است که بافت اجتماعی استان در طول این مسیر شکل گرفته است.
‌مسافت بین شهرستان‌های بزرگ استان سمنان حداقل 100 کیلومتر بوده، در ضمن استان سمنان در مسیر اصلی مسافرت‌های کشور قرار گرفته است.
مسافرانی که قصد تشرف به بارگاه امام رضا (ع) را دارند، باید از استان ما عبور کرده و در هنگام بازگشت نیز استان سمنان مسیر اصلی اکثر مسافران است.
خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان در جاده‌های استان سمنان بیشتر است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول