اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی:

790 میلیارد ریال اعتبار فرهنگی برای آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی شد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: امسال 790 میلیارد ریال اعتبار فرهنگی برای آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی شده است.

790 میلیارد ریال اعتبار فرهنگی برای آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، پرویز آژیده ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی آذربایجان شرقی اظهار داشت: کارگروه‌های تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی دچار تغییراتی شده و در عنوان جدید خانواده نیز به این نام اضافه شده است.
وی ادامه داد: مسائل، مشکلات بانوان و ایثارگران در زمینه فعالیت‌های این کارگروه دارد و بررسی کانون‌های آسیب‌پذیر اجتماعی نیز مورد توجه این کانون قرار دارد.
آژیده با اشاره به محورهای اساسی جدید در کارگروه یادآور شد: کاهش آسیب‌های اجتماعی مانند هماهنگی امور متولی فرهنگی در استان و تقویت باورهای دینی جوانان و ساماندهی مراکز فرهنگی در کارگروه مورد توجه قرار می‌گیرد.
معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تحقق اهداف کارگروه‌های تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی باید به عنوان یک تکلیف مهم مورد هدف قرار گیرد.
وی در ادامه خواستار استفاده از افراد حقیقی صاحبنظر در جلسات کارگروه اجتماعی و فرهنگی شد و افزود: این کارگروه باید به منزله اتاق فکری در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی عمل کند.
آژیده گفت: 300میلیارد ریال از اعتبارات سفر فرهنگی ریاست جمهوری تحقق یافته، هر چند انتظارات کامل را برآورده نکرده اما در زمینه مسائل فرهنگی موثر است.
وی خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و امسال نیز 790 میلیارد ریال اعتبار فرهنگی پیش‌بینی شده است که بخشی از این اعتبار به صورت متمرکز هزینه و بخشی دیگر نیز در کارگروه بررسی خواهد شد.
معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اعتبارات فرهنگی امسال با شفافیت بیشتری تخصیص داده خواهد شد و 13 دستگاه در این زمینه در اولویت تخصیص اعتبارات هستند.
وی یادآور شد: البته دستگاه‌های دیگر نیز می‌توانند با ارائه طرح فرهنگی در اولویت بعدی قرار گیرند.
آژیده افزود: دستگاه‌های اولویت‌دار تا یک هفته باید طرح‌های خود را ارائه کنند تا مورد بررسی کارگروه قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: طرح‌های فرهنگی سفر سوم ریاست جمهوری و نیز طرح‌های فرهنگی سفر استاندار به شهرهای مختلف در اولویت هستند.
معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: طرح‌هایی که در کارگروه‌های تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی مطرح می‌شوند باید دارای توجیه مناسب بوده و کارشناسی شده باشند.
وی تصریح کرد: نگرش کارگروه نگرشی کلان بوده و از بخشی‌نگری پرهیز خواهد شد و در این زمینه مصالح استان در اولویت قرار دارد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول