اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ارشاد نهبندان خبر داد:

تصویب 200 میلیون ریال اعتبار فرهنگی نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان از مصوب شدن مبلغ 200 میلیون ریال اعتبار فرهنگی برای این نهاد در سال جاری خبر داد.

تصویب 200 میلیون ریال اعتبار فرهنگی نهبندان
سید حسین هاشمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: در سال گذشته مبلغ 180 میلیون ریال اعتبار فرهنگی به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اختصاص یافت و در سال جاری نیز اعتبار فرهنگی مصوب مبلغ 200 میلیون ریال است.
وی با بیان طی سال گذشته از محل اعتبارات تملک به این نهاد هیچگونه اعتباری اختصاص نیافت، تصریح کرد: اما در سال جاری مبلغ 560 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک و داریی مصوب شده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان ادامه داد: اعتبارات عمرانی سال گذشته مبلغی بیش از یک‌میلیارد ریال بوده که از محل طرح توسعه نهبندان تامین شده است.
هاشمی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد 25 کانون فرهنگی و هنری در سطح شهرستان فعال هستند، افزود: از این تعداد پنج کانون در مساجد شهری، هفت کانون در بخش شوسف و 13 کانون در بخش مرکزی وجود دارند.
وی از صدور و اخذ مجوز برای فعالیت پنج کانون فرهنگی و هنری دیگر برای شهرستان خبر داد و گفت: این کانون‌ها در روستاهای چاه عباس اردونی، میغان، دهنو، سلطانی و مسجد الغدیر نهبندان ایجاد می‌شوند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان هزینه راه‌اندازی و تامین تجهیزات اولیه برای هر کانون را مبلغ 4 میلیون ریال دانست و اظهار داشت: اعتبارات اختصاصی به هر کانون طبق فعالیت‌های فرهنگی و هنری و گزارشات ارسالی آنها در نظر گرفته می‌شود.
هاشمی با بیان اینکه تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری شهرستان در قبل از دولت نهم چهار کانون بوده است، تصریح کرد: اما در دولت نهم و دهم این کانون‌ها در شهرستان به 25 مورد رسیده و پنج کانون دیگر نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود.
وی رسالت فرهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را مهم و البته خطیر برشمرد و افزود: این کانون‌ها باید بسترهای رشد و اشاعه فرهنگ‌های دینی و معنوی را در بین مردم به ویژه جوانان فراهم آورند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان هدف از ایجاد و راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد را شناسایی استعدادهای بالقوه و تشویق و مردم به ویژه نسل جوان به مساجد عنوان کرد و گفت: تبیین و تعمیق فرهنگ‌های اسلامی نظیر نماز، نماز جماعت و قرآن از دیگر اهداف ایجاد این کانون‌ها در مساجد به شمار می‌آید.
هاشمی با اشاره به اینکه مسجد مکانی مقدس برای نشر و ترویج معارف و ارزش‌های اسلامی است، اظهار داشت: مسجد سنگری مستحکم در مقابل توطئه‌های جنگ نرم دشمن است و حضور پر شور و با شعور جوانان در این مکان مقدس سبب افزایش آگاهی و بصیرت دینی آنها می‌شود.
وی با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان طی سال گذشته و امسال تا کنون توانسته در هفته یک برنامه فرهنگی و هنری را در سطح شهرستان اجرایی کند، تصریح کرد: برگزاری چهارمین جشنواره تئاتر استانی، تولید و اجرای موسیقی سنتی و مقامی، اجرای عمومی نمایش، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و عکس مختلف، نمایشگاه هنرهای تجسمی، محافل قرآنی با حضور قاریان بین‌المللی و کشوری و نکوداشت ایام‌الله‌های مختلف از عمده اقدامات این نهاد است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان توزیع 8 هزار جلد کتاب، تجلیل از هنرمندان و خبرنگاران، ایجاد کیوسک مطبوعاتی و به روز کردن روزنامه‌ها در نهبندان، اخذ مجوز دومین هفته‌نامه در شهرستان، برگزاری مراسمات شب شعر و خاطره، مسابقات فرهنگی و هنری و همایش‌های مختلف را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.
هاشمی از اعزام تعداد 40 قرآن‌آموز موسسه فرهنگی و قرآنی فاطمیه روستای خوانشرف برای نخستین بار به مشهد مقدس خبر داد و افزود: 85 درصد این افراد برای نخستین بار به مشهد مقدس و زیارت امام رضا(ع) اعزام شدند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول