اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل بدهی به کارخانه‌های لبنی؛

شیر در مدارس اصفهان توزیع نمی‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل تعاونی‌ کارخانجات لبنی استان اصفهان گفت: به دلیل بدهی آموزش و پرورش به کارخانه‌های لبنی، شیر در مدارس اصفهان توزیع نمی‌شود.

شیر در مدارس اصفهان توزیع نمی‌شود
هومان امیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان، با اشاره به اینکه شیر توزیع شده در استان اصفهان به دلیل بالا بودن میزان چربی آن 100 تومان در مقایسه با دیگر استان‌های کشور بیشتر عرضه می‌شود، اظهار داشت: میزان درصد چربی شیر توزیعی در استان اصفهان 2.5درصد است.
وی در ادامه افزود: استان‌هایی مانند خوزستان و مازندران به دلیل اینکه علوفه و دیگر امکانات را به سهولت به دامداری‌ها منتقل می‌کنند به صورت طبیعی نرخ شیر توزیعی آن نیز در مقایسه با اصفهان کمتر است.
مدیرعامل تعاونی‌ کارخانجات لبنی استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان نیز هرچه فاصله دامداری‌ها از مرکز بیشتر باشد، هزینه امکانات لازم برای آنها نیز افزایش می‌یابد، تصریح کرد: پیش‌بینی من این است که در حال حاضر کارخانه‌های لبنی تنها به دنبال حفظ سرمایه خود هستند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا ادغام و تشکیل وزارت صنعت، معدن و تجارت توانسته است بخشی از مشکلات مربوط به شیر را برطرف کند، بیان کرد: اگر ادغام در این وزارتخانه سبب شود تا نقاط مشترک مورد بررسی قرار گیرند، ایده خوبی است اما با توجه وظایف ذاتی هر یک از این بخش‌ها و پیچیدگی‌هایی که وجود دارد، تناقض‌ ایجاد می‌شود.
امیری در ادامه با اشاره به بدهی اداره آموزش و پروش استان اصفهان به دلیل توزیع شیر مدارس در سال گذشته به کارخانه‌های لبنی گفت: اراده دولت در راستای کمک به جامعه هدف یعنی دانش‌آموزان برای مصرف لبنیات نیست.
وی با بیان اینکه جای خالی لبنیات به شدت در سبد مصرف خانوار احساس می‌شود، ادامه داد: پوکی استخوان، سرطان و بیماری‌های قلب و عروق سه بیماری مهمی هستند که به دلیل عدم مصرف کافی لبنیات در جامعه کاهش می‌یابد.
مدیرعامل تعاونی‌ کارخانجات لبنی استان اصفهان تصریح کرد: سلامت جامعه هدف،به هیچ وجه در اراده دولت نیست و این موضوع جامعه را با آسیب‌های فراوانی روبه‌رو می‌کند.
وی افزود: سال تحصیلی جدید آغاز شده است اما با عدم توزیع شیر مدارس تکلیف دانش‌آموزان مشخص نیست که دلیل اصلی آن هم بدهی آموزش و پرورش به کارخانه‌های لبنی استان است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول