اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار خراسان رضوی؛

سامانه جامع برنامه‌ریزی سفر زائران رضوی افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور استاندار خراسان رضوی سامانه جامع برنامه‌ریزی سفر زائران رضوی و کارت زائر به ‌بهره‌برداری رسید.

سامانه جامع برنامه‌ریزی سفر زائران رضوی افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمود صلاحی در مراسم افتتاح شرکت مدیریت زیارت و گردشگری خراسان رضوی اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای افزایش مدت اقامت زائران در مشهد باید به منظور افزایش سطح رفاه آنان، استفاده از خدمات و امکانات گردشگری مشهد همراه با بهره‌گیری از فضایل معنوی زیارت مدنظر مسئولان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه امکان خدمت‌رسانی به زائران و نیز بهره‌مندی مادی، معنوی و روحی هرچه بیشتر آنان از سفر به مشهد مقدس در سفرهای گروهی بیشتر از سفرهای انفرادی است، ادامه داد: موفقیت تاسیس شرکت مدیریت و گردشگری میزبان زائر مشهد الرضا(ع) به لحاظ مادی نیز منوط به اقداماتی چون استفاده از ابزارهای تبلیغاتی، تعامل با آژانس‌های مسافرتی در داخل و خارج از کشور و آگاه کردن مردم از مزایای شرکت در تورهای مسافرتی است.
استاندار خراسان‌رضوی اضافه کرد: در حال حاضر سه درصد از مسافران مشهد مقدس از تورهای زیارتی و گردشگری استفاده می‌کنند که امید است با به ثمر رسیدن برنامه‌ریزی‌های انجام شده این آمار به 30 درصد برسد.
صلاحی با اشاره به حضور سالانه 25 میلیون زائر در مشهد و افزایش روزافزون آن ابراز امیدواری کرد بتوانیم با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم به قطب گردشگری مذهبی دنیا تبدیل شویم.
وی در بخش دیگری از سخنانش ایران اسلامی را به دلیل دارا بودن مزایای متعدد، کشوری منحصر به فرد در دنیا معرفی کرد و گفت: در این میان مشهد مقدس با برخورداری از پیشینه ادبی، مذهبی، تاریخی و موقعیت مناسب جغرافیایی تمام مشخصه‌های لازم برای تبدیل شدن به منطقه‌ای ممتاز در کشور، خاورمیانه و دنیا را دارا است.
حسین علی‌پور رئیس هیئت مدیره شرکت مدیریت زیارت و گردشگری نیز در سخنانی سازماندهی و اعمال مدیریت یکپارچه درباره ارائه خدمات با کیفیت به زائران، کاهش هزینه‌ها در کنار افزایش کیفیت سفرهای زیارتی و افزایش میزان کمی و کیفی مدت اقامت زائران در مشهد را از جمله اهداف این شرکت ذکر کرد.
علی‌پور از آغاز مطالعه احداث پنج دهکده اقامتی و توریستی در مشهد خبر داد و اضافه کرد: یکی از این طرح‌ها در کلات، با وسعت پنج هزار هکتار و با در نظر گرفتن جاذبه‌های توریستی چون کاخ خورشید، آب‌و‌هوای مطلوب، احداث پارک حیات وحش و دریاچه‌های مصنوعی می‌تواند به عنوان قطب جدید گردشگری شرق کشور معرفی شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول