اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره فرهنگ هرمزگان خبر داد:

راهیابی 11 گروه به بخش پایانی جشنواره تئاتر هرمزگان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از راهیابی تعداد یازده گروه به بخش پایانی جشنواره بیست و سوم تئاتر استانی هرمزگان خبر داد.

راهیابی 11 گروه به بخش پایانی جشنواره تئاتر هرمزگان
انوشیروان پیشدار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با بیان اینکه بیست و سومین جشنواره تئاتر استان هرمزگان از 23 تا 27 مهرماه در مرکز شهرستان رودان برگزار می‌شود، اظهار داشت: از مجموع 11 گروه راه یافته به بخش مسابقه تعداد پنج گروه از شهرستان میناب، چهار گروه از بندرعباس، یک گروه نیز از شهرستان رودان حضور دارند و همچنین یک گروه نیز از جزیره هرمز در بخش جنبی پذیرفته شده است.
به گفته معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، پس از اعلام فراخوان در مجموع 44 اثر به دبیرخانه تئاتر استانی هرمزگان از نقاط مختلف استان ارسال شده است که پس از بازبینی آثار توسط هیئت داوران 11 اثر به بخش مسابقه و یک اثر نیز به بخش جنبی جشنواره راه یافته است.
پیشدار گفت: امسال جشنواره تئاتر استانی در شهرستان رودان برگزار می‌شود و دلیل آن نیز تمرکززدایی از فعالیت‌های هنری در مرکز استان و تقویت بنیه نمایشی و فعال ‌سازی ظرفیت‌ها و استعدادها در شهرستان‌هاست.
معاون فرهنگی اداره کل ارشاد هرمزگان خاطرنشان کرد: "سوخته دلان گرومی" از بندرعباس به کارگردانی کورش سلمانی، "اعداد در بیابان" از بندرعباس به کارگردانی حسین کریمی و " برگزین" از شهرستان رودان به کارگردانی حسن درویشی از جمله یازده گروه راه یافته به بخش پایانی جشنواره هستند.
این مسئول گفت: "زندگی شاید" از شهرستان میناب به کارگردانی ایوب رحیمی، "رویای تفتیده" از بندرلنگه به کارگردانی عبدالمحمد سالاری، "دو سالی که دندان کرم خورده طعم گل گرفت" از شهرستان میناب به کارگردانی حسین غلامشاهی، "بلندترین جای دنیا" از بندرعباس به کارگردانی عیسی صادقی، "شو نیمه برات" از میناب به کارگردانی علی رحیمی، "کشفی برای زنده ماندن در حصار بی حس مرده" از بندرعباس به کارگردانی رضا غریب‌زاده ، "سودای مهتاب" از میناب به کارگردانی رضا بهنامی، "پنجه‌ای به وسعت خورشید" از میناب به کارگردانی حسن سبحانی و "حنیر سرخ" از جزیره هرمز به کارگردانی عبدالرسول دریاپیما ( بخش جنبی)  از دیگر نمایش‌های راه یافته به بخش پایانی جشنواره برای نمایش هستند.
بندرعباس به تازگی میزبان پنجمین دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو بود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول