اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مصباح یزدی:

طلبه باید خودش را دائما نسبت به ولی‌امر مسئول بداند

خبرگزاری فارس: آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به وظایف طلاب گفت: طلبه باید خودش را دائما نسبت به ولی‌امر مسئول بداند.

طلبه باید خودش را دائما نسبت به ولی‌امر مسئول بداند
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی در مراسم جشن عمامه‌گذاری طلاب جامعه علمیه امیرالمومنین (ع) با اشاره به فلسفه برگزاری مراسم عمامه‌گذاری با اشاره به مثالی گفت: زمانی که می‌خواهد یک معامله‌ای صورت پذیرد با توجه به اینکه دو طرف نیز راضی هستند این تبادل صورت پذیرد اما در یک لحظه باید کار سمبلیکی مانند دست دادن و ... صورت گیرد که به واسطه آن این معامله صورت می‌پذیرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: این مهم در عبادات آدمی نیز وجود دارد، زمانی که فرد حال عبادت دارد ذکر گفته و دعا می‌کند اما زمانی که همین فرد می‌خواهد به نماز بایستد تا زمانی که تکبیرةالاحرام نگوید نماز آغاز نمی‌شود و این آغاز، سرآغاز تحول جدیدی است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: فردی که می‌خواهد در جایگاه روحانیت قرار گیرد و به حوزه وارد می‌شود و همه مراتب را انجام می‌دهد اما این فرد زمانی سرباز امام عصر (عج) است که این کار سمبلیک عمامه‌گذاری را انجام داده و تمام وظایف را عقلا بپذیرد و این مراسم امور عقلایی است و این مهم نشان این است که از این لحظه تصمیم قطعی برای پذیرش مسئولیت و وظایف گرفته است.
آیت‌الله مصباح یزدی تاکید کرد: طلبه به محض پوشیدن لباس روحانیت وارد یک فاز جدید از زندگی می‌شود و فاز معنوی آن نیز تغییر می‌کند و ارتباط آن با امام زمان (عج) عوض می‌شود و این مراسم عمامه‌گذاری یک سمبل و یک حرکت دلی هم است و سبب می‌شود یک تحولی در انسان صورت گیرد.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) عنوان کرد: کسی که وارد دستگاه خدمتگزاری امام عصر (عج) می‌شود باید وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد و باید قصد خود را انشاء کند و همانگونه که امام زمان (عج) می‌خواهد به وظایف خود عمل کند و اگر از گناه دور شویم حضرت حجت (عج) توجه ویژه‌ای به ما می‌کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه در این مسیر ایمان تصمیم بر اطاعت است، خاطرنشان کرد: در این مسیر ما باید وظایف خود را بدانیم چراکه ما باید دین را به دیگران منتقل کنیم و امروز طلاب باید خود را به علم تجهیز کنند و به شبهات پاسخ دهند و برای موفقیت در این مهم ارتباطمان را با صاحب خودمان حفظ کنیم.
آیت‌الله مصباح یزدی تاکید کرد: اگر کمک از منبع هستی باشد افراد کوچک کارهای بزرگ انجام می‌دهند و این در گرو همت بالاست که از آنها بخواهیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به ویژگی‌ها و وظایف طلاب توصیه کرد: طلبه باید خودش را دائما در مسئولیت نسبت به ولی امر بداند و وظیفه دیگر این است که سعی کند بعد از آموختن معارف دین، به دیگران انتقال دهد و نهایتا در مسیر زندگی ارتباط خودش را با صاحب حفظ کند چراکه ما صاحب داریم.
آیت‌الله مصباح یزدی در بدو ورود به مراسم جشن عمامه‌گذاری طلاب جامعه علمیه امیرالمومنین (ع) مورد استقبال طلاب، اساتید، مسئولان حوزه علمیه و مسئولان منطقه قرار گرفت.
همچنین در پایان این مراسم حاضران نماز جماعت مغرب و عشاء را به امامت آیت‌الله مصباح یزدی اقامه کردند.
مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه ‌علمیه امیرالمؤمنین (ع) تهران، عصر امروز با حضور آیت‌الله مصباح یزدی برگزار شد.
این مراسم همه‌ساله در جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع)، با حضور یکی از علمای بزرگ برگزار می‌شود و برنامه عمامه‌گذاری سال جاری این حوزه علمیه نیز با حضور و سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی برگزار شد.
این مراسم در جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع) واقع در تهران، خیابان شهید رجایی، نزدیک تقاطع آزادگان، مسجد ولی‌الله الاعظم (عج) با حضور مسئولان، اساتید و طلاب این حوزه علمیه برگزار شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول