اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شهرضا خبر داد:

احداث کارخانه کمپوست شهرضا طی یک سال آینده

خبرگزاری فارس: شهردار شهرضا گفت: با هماهنگی صورت گرفته با شهرداری‌های جنوب استان، کارخانه کمپوست شهرضا تا یک سال آینده احداث می‌شود.

احداث کارخانه کمپوست شهرضا طی یک سال آینده
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، شهریار خان احمدی امروز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دفع زباله و پسماندهای شهری یکی از بزرگ‌ترین معضلات شهرداری شهرضا به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: بر‌اساس قانون مدیریت پسماند مصوب سال 1383 پسماندها به پنج دسته پزشکی، عادی، کشاورزی، صنعتی و ویژه تقسیم می‌شوند.
خان احمدی با اشاره به نحوه دفع زباله‌ها در سطح شهرضا افزود: در حالی که بر اساس قانون، شبکه بهداشت و درمان متولی دفع و یا سوزاندن زباله‌های بهداشتی در سطح هر شهر است اما این کار در شهرضا اجرا نمی‌شود.
شهردار شهرضا با انتقاد از سازمان‌های مسئول در حوزه دفع زباله شهرستان تصریح کرد: در سطح شهرستان شهرضا شهرداری بدون برخورداری از بودجه مناسب وظیفه دفع تمامی پنج دسته زباله را بر عهده دارد و سازمان‌ها ریالی برای انجام این کار به شهرداری نمی‌پردازند.
وی با انتقاد از عدم تشکیل کارگروه پسماند شهرستان اضافه کرد: بر اساس قانون در هر شهرستان باید کمیته پسماند با مسئولیت معاون فرماندار تشکیل شود که این کار در شهرضا عملی نشده است.
خان احمدی در ادامه از لزوم ایجاد کارخانه کمپوست در شهرضا سخن گفت و افزود: در حالی که بحث احداث این کارخانه از چند سال پیش مطرح شده بود اما به دلیل عدم تفاهم بین شهرداری شهرضا و سایر شهرداری‌های جنوب استان این امر تاکنون به طول انجامیده است.
وی درباره رقم بدهی شهرداری شهرضا تصریح کرد: بر‌اساس آمار و ارقام موجود، در حال حاضر این شهرداری بیش از 3 میلیارد تومان بدهی دارد و در حالی که بیش از شش ماه از سال می‌گذرد، هنوز سند افتتاحیه سال 90 این شهرداری به ثبت نرسیده است.
شهردار شهرضا با اشاره به لزوم افتتاح ترمینال مسافربری شرق شهرضا، بیان داشت: این پروژه عظیم پس از یک دهه انتظار در بهمن‌ماه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و وضعیت ناهنجار ترمینال‌های مسافربری شهرضا با اجرایی شدن این طرح بهبود می‌یابد. 
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول