اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد:

برخی دولت‌ها برای حفظ قدرت آثار فرهنگی را نابود می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد گفت: برخی دولت‌ها برای حفظ قدرت آثار فرهنگی را نابود می‌کنند.

برخی دولت‌ها برای حفظ قدرت آثار فرهنگی را نابود می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، جمشید ممتاز عصر امروز در همایش ملی "حمایت از اموال فرهنگی و تاریخی در حقوق بین‌الملل" در همدان اظهار داشت: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد تعرضات متعددی به میراث فرهنگی جهان در قسمت‌های مختلف تاریخ و تمدن هستیم و خوشبختانه در این امر رسانه‌های عمومی پوشش کافی از این تعرضات را ارائه کرده و به نحوی افکار عمومی جهان را نسبت به اهمیت حفظ آثار بشریت جلب کرده‌اند.
وی افزود: در برخی از قسمت‌های جهان شاهد این واقعیت تلخ هستیم که کوشش دولت‌ها به منظور برقراری اقتدار و حفظ حاکمیتشان گاهأ منجر به تهدید و نابودی آثار فرهنگی و هنری شده و مال‌اندوزی برخی اشخاص حقیقی نیز بر این امر دامن می‌زند.
رئیس انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: در دوران جنگ سرد شاهدیم که درگیری‌های مسلحانه داخلی در بین برخی کشورها منجر به از بین رفتن آثار فرهنگی این ملت‌ها شده و این امر خود عاملی برای ضربه زدن دشمنان به هویت ملی کشورهای درگیر جنگ است.
وی بیان داشت: از طرف دیگر قاچاق اموال فرهنگی، حفاری‌های غیر مجاز و دستیابی سودجویان به کشتی‌هایی که طی 3 هزار سال گذشته غرق‌ شده‌اند، به خصوص در منطقه مدیترانه خود گویای این واقعیت است.
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا نیز یکی از سیاست‌های اصلی مدیریت دانشگاه بوعلی سینا را برگزاری سمینار و همایش‌های علمی عنوان کرد و گفت: اعتقاد داریم که حضور اساتید، پیشکسوتان، دانشمندان و متفکران لیاقت بخش مکانی است که در آن حضور دارند و ما بسیار خرسندیم که همواره میزبان بزرگان رشته‌های علمی هستیم.
محمدعلی زلفی‌گل گروه حقوق دانشگاه بوعلی‌سینا را جزء بهترین‌ گروه‌های آموزشی علمی و اخلاقی عنوان و بیان کرد: این گروه به همراه اساتیدشان جزء بی‌حاشیه‌ترین گروه‌های دانشگاه محسوب می‌شوند چرا که بهترین استعدادها در این گروه نهفته شده است.
رئیس دانشگاه بوعلی ‌سینا خاطرنشان کرد: امسال ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی حقوق را  بدون در نظر گرفتن گروه و دانشکده افزایش دادیم تا شاهد حضور استعداد‌های درخشان از سراسر کشور باشیم.
وی از مزایای جدی سمینارها و کنگره‌‌های علمی را برقراری ارتباط مؤثر و نزدیک دانشجویان با اساتید رشته خود عنوان و بیان کرد: گاهأ مشاهده می شود با راهنمایی اساتید، ماه‌ها کار تحقیقاتی دانشجویان تسریع می‌شود لذا این یک فرصت طلایی است که باید قدر آن را دانست.
زلفی‌گل از دیگر محاسن این کنگره‌ها و همایش‌ها را آشنایی اساتید با هم‌صنفان خود و انجام فعالیت‌های مشترک و تیمی عنوان و ادامه داد: تجمیع تفکرات مختلف می‌تواند نتایج اثربخش‌تری را به دنبال داشته باشد.
وی اذعان کرد: متأسفانه در بخش علوم انسانی کمتر شاهد پژوهش‌های تیمی هستیم و این در حالی است که در جهان امروز پژوهش‌های تیمی از اهمیت بیشتری برخوردار است.
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا هدف از برگزاری همایش را اهمیت بخشیدن به آثار فرهنگی و حفاظت از آن عنوان و ادامه داد: انسان‌ها هرگز نباید ریشه خود را فراموش کنند بلکه باید مسیر توسعه عقلی، فکری، فرهنگی و اجتماعی خود را مد نظر قرار دهند و بدانند که تاریخ، هنر، علم و فرهنگ چگونه گسترش یافته است.
وی گفت: توجه به این امور باعث می‌شود که ما گام‌های مؤثری را در حفظ آثار تاریخی و هنری برداشته و به علوم و فرهنگ‌های گذشته تعمق بیشتری داشته باشیم.
زلفی‌گل در پایان تأکید کرد: امروزه در زمینه‌های علمی علوم طبیعی سیستم‌های نمایه‌سازی وجود دارد که علوم را بر اساس نویسنده و محل کشف شده ارائه کرده که این رشته از علم هم نیازمند یک پایه اساسی است که برایش طراحی شود تا مدارک این علوم را حفظ  و آن را به نمایش گذارد.
انتهای پیام/ص20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول