اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده لشگر 16 زرهی قزوین:

تخلف سربازان وظیفه کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: فرمانده لشگر 16 زرهی قزوین گفت: خوشبختانه امروز نیروهای مسلح ما از وضعیت خوبی برخوردارند و تخلف در میان سربازان وظیفه کاهش یافته است.

تخلف سربازان وظیفه کاهش یافته است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عبدالرضا شهری ظهر امروز در مراسم معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین که در محل نمازخانه این سازمان برگزار شد، بیان کرد: خوشبختانه امروز نیروهای مسلح ما از وضعیت خوبی برخوردارند.
وی ادامه داد: اما با این حال باید در گزینش و استخدام نیرو دقت شود و با تحقیق و بررسی فردی به استخدام در نیروهای مسلح درآید.
فرمانده لشگر 16 زرهی قزوین اضافه کرد: حتی کسی که کارهای استخدام را انجام می‌دهد باید از روان شناسی برای گزینش استخدام کند تا در گام نخست معلوم شود این فرد برای حضور در فضای نظامی شایستگی لازم را دارد و پس از آن نیز بدانیم از وجود این فرد در چه رسته و گروهی استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: سازمان قضایی نیز باید در احکام صادره بازدارندگی لازم را داشته باشد چراکه حکم صادره علاوه بر خود فرد بر افراد دیگر پیرامونی نیز تأثیرگذار است، یعنی دیگران نیز در خواهند یافت که با این اقدام مجرمانه چه برخوردی می‌شود.
شهری خاطرنشان کرد: با صدور احکام قضایی شایسته دیگران نیز از این حکم صادره عبرت خواهند گرفت.
وی عنوان کرد: در خصوص کارکنان وظیفه نیز باید گفت که تا سال‌های قبل سربازان بومی نبودند ولی براساس تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح بر بکارگیری سربازان  غیربومی تأکید شد تا مشکلات معیشتی آنها حل شود که این تصمیم اقدام خوبی بود.
فرمانده لشگر 16 زرهی قزوین توضیح داد: اما بکارگیری سرباز بومی تنها در میان آن عده معدود سربازان متخلف مشکلاتی را نیز به دنبال دارد از جمله این که سرباز متخلف چون در محل زندگی خود خدمت می‌کند در نتیجه با محل خلاف و یا افراد ناباب آشنایی دارد و این امر میزان تخلف را بالا می‌برد.
وی اعلام کرد: ایجاد تسهیل برای سربازان از طریق خدمت در مناطق بومی امری پسندیده است اما سربازان متخلف باید در مناطق غیربومی خدمت کنند چراکه این دسته سربازان پس از ورود به مکان غیربومی شش تا هفت ماه با فضای مربوطه آشنایی ندارند.
شهری یادآور شد: این موضوع یکی از مشکلات ماست که باید برای آن تدبیری اندیشید.ا
نتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول