اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل خبر داد:

راه‌اندازی اتاق مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در باکو

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اردبیل گفت: اتاق مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در آینده نزدیک در باکو تشکیل و فعالیت خود را آغاز می‌کند.

راه‌اندازی اتاق مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در باکو
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان اردبیل، حسین پیرموذن هدف از تشکیل و راه‌اندازی این اتاق را در باکو توسعه روابط اقتصادی میان اتاق مشترک ایران و جمهوری آذربایجان عنوان کرد.
وی که برای مذاکره و رایزنی در زمینه راه‌اندازی اتاق مشترک ایران و جمهوری آذربایجان اخیرا به باکو سفر کرده بود، بیان داشت: مذاکرات و تمهیدات لازم برای راه‌اندازی و استقرار این اتاق مشترک در باکو با مقام‌ها و مسئولان ذی‌ربط آن جمهوری انجام شد و این اتاق در آینده نزدیک با حضور محمد نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به شکل رسمی گشایش و فعالیت خود را آغاز می‌کند.
پیرموذن که ریاست شورای مشترک بازرگانان ایران و جمهوری آذربایجان را بر عهده دارد در زمینه راه‌اندازی دفتر مرکز تجاری ایران در باکو ابراز داشت: این دفتر برای توسعه همکاری‌ها و گسترش فعالیت‌های اقتصادی دو کشور دوست و همسایه راه‌اندازی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: زمین اختصاص داده شده برای ساخت مرکز تجاری ایران و جمهوری آذربایجان در مراحل واگذاری به اتاق ایران است تا ساخت آن آغاز شود.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اردبیل یادآوری کرد: ساختمان این مرکز تجاری در یکی از نقاط خوب و پر رونق شهر باکو قرار خواهد داشت.
استان اردبیل از شمال دارای 380 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان است و قابلیت‌های خوبی را برای برقراری و گسترش روابط دوجانبه اقتصادی با این کشور دارد.
اتاق بازرگانی اردبیل از چند ماه قبل فعالیت‌های خوبی را درباره شناساندن این قابلیت‌های استان اردبیل و برقراری و گسترش روابط تجاری با کشورهای منطقه قفقاز و آسیای میانه و اروپایی انجام داده است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول