اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد:

شخصیتی فرهیخته‌تر از رهبری در امر کتابخوانی نداریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: در امر کتاب و کتابخوانی شخصیتی فرهیخته‌تر از مقام معظم رهبری نداریم.

شخصیتی فرهیخته‌تر از رهبری در امر کتابخوانی نداریم
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدحسین پارساییان پیش از ظهر امروز در دومین گردهمایی سراسری کتابداران استان در سال جاری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با کتابداران سراسر کشور اظهار داشت: در بحث کتاب و کتابخوانی شخصیتی فرهیخته‌تر از رهبر معظم انقلاب وجود ندارد.
وی افزود: ایشان مهم‌ترین وظیفه ما را اهتمام به کتاب دانسته‌اند که اهتمام به کتاب نیز قوامش به تلاش در راه کتابخوانی است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با بیان اینکه کتابداران، مهندسان عرصه کتابخوانی و مطالعه هستند، تصریح کرد: نفس کتابداری، یک کار انسانی برجسته است زیرا کتابدار می‌تواند به عنوان راهنما و مرجع سایر انسان‌ها به دنیای کتاب باشد.
پارسائیان افزود: اولویت ما در زمان مدیریت جدید رساندن کتابخانه‌ها به استانداردهای لازم در کشور و ارتقای سطح کیفی این مکان‌های فرهنگی است.
وی با تأکید بر ارتباط تنگاتنگ کارشناسان ستادی و کتابداران اظهار داشت: همه کارشناسان باید حداقل هفته‌ای یک‌بار به یکی از شهرستان‌ها بروند و از نزدیک با مسائل و مشکلات کتابخانه‌ها آشنا شوند.

*برگزاری آزمون جامع ویژه کتابداران پیگیری می‌شود
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همچنین به تدوین نظام جامع ارزیابی در اداره کل اشاره کرد و گفت: یکی از مباحث مهمی که در حال پیگیری است، برگزاری آزمون‌های جامع ویژه کتابداران است و این قشر باید تلاش کنند تا همواره به روز باشند و به دانش فعلی خود اکتفا نکنند.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون رتبه فرهنگی استان در شاخص‌های فرهنگی کتابخانه‌های کشور مطلوب نیست، خواستار تلاش جدی کارشناسان و کتابداران برای افزایش این جایگاه در بین استان‌های کشور شد.
پارساییان تعداد اعضای شبکه کتابخوانان حرفه‌ای، تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات کتابخوانی مکتوب و آنلاین، برگزاری جلسات کانون‌های ادبی و شرکت کتابداران در مسابقات کتابخوانی و... را از جمله شاخص‌های لازم برای ارتقای کتابداران عنوان کرد.
یکی از اساتید دانشگاه نیز در این مراسم کتابداران استان را به توجه ویژه به بحث مشاوره در کتابخانه‌ها توصیه کرد و اظهار داشت: در دین ما سفارش فراوانی به کتابخوانی شده است اما خواندن هر کتابی مورد تأکید قرار نگرفته و این رسالت کتابدار است که بتواند به اقشار جامعه برای مطالعه منابع مفید مشاوره بدهد.

*کتابخوانی باید منجر به افزایش بینش آحاد جامعه شود
دکتر صحرایی افزود: اگر مراجعه افراد به کتابخانه و استفاده آنها از دانش نهفته در کتاب‌ها‌ منجر به افزایش بینش آحاد جامعه نشود، به طور قطع کار ما موثر نبوده است.
در این گردهمایی، جمعی از کتابداران استان یزد مشکلات و موانع مربوط به کتابخانه‌ها را با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در میان گذاشتند.
در این مراسم همچنین احسان عابدی به عنوان کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد معارفه شد.
همچنین از زحمات محسن مشایخ، کارشناس سابق مشارکت‌ها و شهرداری‌های اداره کل قدردانی و عباسعلی یاوری به عنوان کارشناس جدید این پست معرفی شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول