اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ورزش و جوانان پلدختر:

ورزش بانوان پلدختر نیازمند فرهنگ‌سازی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ورزش و جوانان پلدختر گفت: ورزش بانوان شهرستان پلدختر نیازمند فرهنگ‌سازی است.

ورزش بانوان پلدختر نیازمند فرهنگ‌سازی است
اسماعیل طولابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پلدختر اظهار داشت: در حالی که نیمی از جمعیت شهرستان پلدختر را بانوان تشکیل می‌دهند ولی با توجه به این که این شهرستان فاقد امکانات تفریحی از قبیل پارک و سینما است، در جهت نشاط و شادابی بانوان باید ورزش به عنوان یک فرهنگ وارد خانواده‌ها شود.
وی تصریح کرد: باوجود تلاش‌های صورت گرفته در طول سال‌های اخیر به نظر می‌رسد این تلاش‌ها کافی نیست و باید تحرکی تازه در این عرصه صورت گیرد که این امر نیازمند فرهنگ‌سازی است.
طولابی اضافه کرد: باورهای سنتی حاکم بر بخش زیادی از جامعه شهرستان عامل مهم عدم حضور بانوان در عرصه‌های ورزشی شهرستان به شمار می‌رود که به نظر می‌رسد باید برای حل این معضل نه تنها تربیت بدنی بلکه سایر ادارات و سازمان‌های دولتی نیز در این عرصه ورود پیدا کرده و شرایط را برای ورود بانوان به بخش ورزش فراهم کنند.
وی گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که به نظر می‌رسد در شهرستان باید بیش از دیگر نقاط استان به آن توجه شود تا شرایط برای حضور بانوان در عرصه فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن توجه به ورزش در بین خانواده‌ها است تا شرایط برای حضور بانوان در عرصه ورزشی فراهم شود.
طولابی افزود: فرهنگ‌سازی برای حضور بانوان در رشته‌های ورزشی و در عرصه رقابت ورزشی باید از سنین پایین و در آموزش و پرورش آغاز شود.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان یکی از ادارات مهم می‌تواند علاوه بر تبیین جایگاه و اهمیت ورزش برای دختران، خانواده‌ها را نیز با این مهم درگیر کند.
رئیس اداره ورزش و جوانان پلدختر گفت: ورزش بانوان سبب نشاط و سر زندگی جامعه می‌شود و بانوان با دست‌یابی به شادی از طریق فعالیت‌های ورزش می‌توانند آن را به اعضای خانواده منتقل کنند و جامعه هم به تبعیت از آن پویا و سر زنده می‌شود.
طولابی افزود: توسعه ورزش همگانی در جامعه توسعه ورزش قهرمانی را در پی دارد و بانوان و مادران می‌توانند با تشویق اعضا خانواده و قرار دادن ورزش در سبد هزینه‌ای خانواده و الگو قرار دادن خود برای پسران و دختران، ورزش همگانی را در جامعه نهادینه کنند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پلدختر گفت: بانوان می‌توانند با الگو قرار دادن سجایای اخلاقی حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و حضرت فاطمه معصومه (س) حتی در میادین ورزشی سفیران شایسته‌ای برای ورزش شهرستان باشند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول