اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری فاز 13 پارس جنوبی:

پیشرفت فیزیکی فاز 13 پارس جنوبی 33 درصد است

خبرگزاری فارس: مجری فاز 13 پارس جنوبی گفت: پیشرفت فیزیکی فاز 13 پارس جنوبی 33 درصد است.

پیشرفت فیزیکی فاز 13 پارس جنوبی 33 درصد است
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، علیرضا ارزنده اظهار کرد: طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی با ظرفیتی معادل دو فاز استاندارد پارس جنوبی در نزدیکی آب‌های مرزی ایران و قطر به منظور تولید روزانه 50 میلیون متر‌مکعب گاز طبیعی تصفیه شده، 400 تن گوگرد، 1.1 میلیون تن ال‌پی‌جی و یک میلیون اتان در حال اجراست.
وی از آغاز حفاری دومین حلقه چاه توصیفی فاز 13 در خلیج فارس خبر داد و افزود: عملیات حفاری دومین حلقه چاه توصیفی فاز 13 پارس جنوبی با هدف مشخص شدن وضعیت عمومی این فاز در میدان مشترک پارس جنوبی آغاز شده و هم‌اکنون در حال اجراست.
مجری فاز 13 پارس جنوبی تصریح کرد: عملیات احداث خط لوله بخش خشکی و لوله‌های زیرزمینی فاز 13 از هفته گذشته آغاز شده و این فاز از نخستین فازهای 35 ماهه است که به این مرحله از پیشرفت دست یافته است.
ارزنده خاطرنشان کرد: در مجموع در بخش خشکی باید 2 میلیون قطر اینچ خط لوله احداث شود، ضمن اینکه در بخش حفاری از عمق 1000 متر عبور کرده و به زودی مته حفاری به مخزن مشترک می‌رسد.
وی درباره آخرین وضعیت ساخت مخازن فاز 13 گفت: چهار مخزن میعانات گازی آماده و در مرحله سقف‌گذاری است، همچنین کف چهار مخزن ال‌پی‌جی آماده شده است و دیواره‌ریزی می‌شود.
ارزنده عنوان کرد: با توجه به قالب انتخاب شده، این شانس را داریم که با هفت بار بتن‌ریزی مخازن به سقف برسیم؛ این در حالی است که در مخازن دیگر این دوره زمانی 11 بار است.
مجری فاز 13 پارس جنوبی پیشرفت کل این پروژه را 33 درصد اعلام ‌و بیان کرد: در بازدید اخیر وزیر نفت از پارس جنوبی، فازهای 13، 22 و 24 به عنوان فازهای نمونه در زمینه تامین کالا معرفی شدند و تاکنون قرارداد تامین و خرید همه کالاهای مورد نیاز بسته شده و این کالاها به تدریج وارد سایت می‌شوند.
ارزنده از حفاری 36 حلقه چاه توسعه‌ای و دو حلقه چاه توصیفی در طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی خبر داد و افزود: یکی از چاه‌های توصیفی در مرحله مطالعات اولیه حفاری شد و چاه دوم نیز با هدف مشخص شدن وضعیت عمومی میدان، در حال حفاری است.
مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی، متغیر بودن ژئوتکنیک بستر دریا را از جمله دلایل تغییر در چارچوب برنامه حفاری و ساخت تاسیسات دریایی اعلام و تصریح کرد: متغیرهای ایجاد شده در بستر دریا که به انجام مراحل مهندسی دوباره منجر شد، نیازمند تامین کالاهایی ویژه برای استفاده در این پروژه بود و هم‌اکنون بخش عمده‌ای از آن انجام شده است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول