اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور انجام شد؛

طراحی نرم‌افزار سیستم مکانیزه مدیریت تعمیرات در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر عملیات شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی از طراحی نرم‌افزار سیستم مکانیزه مدیریت تعمیرات برای نخستین بار در کشور خبر داد.

طراحی نرم‌افزار سیستم مکانیزه مدیریت تعمیرات در پارس جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، احمد عنایت‌اللهی بعد از ظهر امروز در نشست مدیران مجتمع گازی اظهار داشت: مجتمع گاز پارس جنوبی بیش از 43 درصد گاز کشور را تولید می‌کند و این مجتمع نقش مهمی در سبد انرژی کشور دارد.
مدیر عملیات شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی از طراحی نرم‌افزار سیستم مکانیزه مدیریت تعمیرات برای نخستین بار در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز توانستیم برای نخستین بار در کشور نرم‌افزار پیشرفته سیستم مدیریت مکانیزه یکپارچه به نام "مهر دریا" را در مجتمع گاز پارس جنوبی در حضور اعضای کمیته راهبری سیستم تعمیرات و نگهداری وزارت نفت ارائه کنیم.
عنایت‌اللهی با اشاره به اینکه این مجتمع قبلا از نرم‌افزارهای Mainta و IFS برای سیستم‌های نوین مدیریت تعمیرات استفاده می‌کرد افزود: با توجه به توسعه پالایشگاه‌های مجتمع از سه پالایشگاه به پنج پالایشگاه و در آینده نزدیک به 8 پالایشگاه و با توجه به اینکه نرم‌افزارهای خارجی ایجاد وابستگی کرده و هزینه‌بر است؛ ما را بر آن داشت تا به فکر طراحی نرم‌افزار جدیدی برای راهبری مدیریت تعمیرات در پالایشگاه‌های مجتمع باشیم.
مدیر عملیات مجتمع در ادامه با بیان اینکه این برنامه نرم‌افزاری برای کارهای جاری و روزمره تعمیراتی و تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها استفاده می‌شود یادآور شد: دو نفر از کارشناسان مجتمع به نام‌های مهندس دریانورد و مهندس روشن‌مهر این وظیفه مهم را بر عهده گرفتند و توانستند این نرم‌افزار را بصورت کاملا بومی و مستقل طراحی کنند.
عنایت‌اللهی با بیان اینکه این نرم‌افزار مطابق با بهترین استانداردهای جهانی است اظهار داشت: هر گونه توسعه‌ای که روی برنامه‌ها بدهیم؛ اعم از افزایش کاربران و اضافه کردن ماژول‌های مورد نیاز و مطابق با نیازهای راهبری مدیریت تعمیرات مجتمع مقدور بوده و نیاز به پرداخت هزینه‌های گزاف و گرفتن مجوز نیست و تمامی این کارها توسط همکاران ما در واحد برنامه‌ریزی و روش‌های تعمیراتی و واحد IT میسر خواهد بود که اینها از مزایای بسیار ارزشمند این برنامه نرم‌افزاری است.
وی اذعان داشت: در حال حاضر این آمادگی را داریم که این نرم‌افزار را زیر نظر کمیته راهبری وزارت نفت در صورت نیاز سایر واحدهای وزارت نفت و یا خارج از وزارت نفت در اختیارشان قرار دهیم.
مدیر عملیات مجتمع با اشاره به اهمیت تعمیرات پیشگیرانه و در نتیجه ضرورت برنامه‌ریزی برای این امر مهم افزود:ما ملزم هستیم ضمن حفظ تداوم تولید، کارهای پیشگیرانه تعمیراتی را برای تجهیزات گرانقیمت انجام دهیم و انجام این کار یک برنامه مدون و مشخصی طلب می‌کند که این همان برنامه‌ای است که مجتمع توانست برای نخستین بار در کشور طراحی کند.
عنایت‌اللهی تصریح کرد: در سال جهاد اقتصادی باید از تمام توان و ظرفیت موجود برای رشد و تعالی پارس جنوبی بهره ببریم و از تمام متخصصان و کارشناسان انتظار داریم ما را همراهی کنند.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول