اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

قرآن به برکت انقلاب اسلامی در دوران معاصر تفسیر شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی انقلاب اسلامی را موجب تفسیر آیات قرآن در دوران معاصر دانست.

قرآن به برکت انقلاب اسلامی در دوران معاصر تفسیر شد
به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حمید عظیمی ظهر امروز در حاشیه دیدار رئیس دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی با معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: بسیاری از آیات قرآن نظیر آیات جهاد و فریضه نماز جمعه با وقوع انقلاب اسلامی به عینه تفسیر شد و قرآن بار دیگر محور برنامه‌ریزی های جامعه اسلامی قرار گرفت.
وی در ادامه با تشریح مشکلات فعالیت‌های اداره کل در زمینه مسائل قرآنی اظهار داشت: مسائل مالی معضل اصلی اینگونه فعالیت‌ها هستند که با موازی‌کاری‌های نهادهای دیگر فرهنگی در این زمینه با مشکلاتی مواجه می‌شویم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربابجان‌شرقی با انتقاد از عدم نظارت بر فعالیت برخی موسسات قرآنی افزود: این موسسات با دریافت کمک‌های مالی از بودجه برخی نهادهای متمرکز نظیر ریاست جمهوری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقداماتی را صورت می‌دهند اما تمام این فعالیت‌ها نیاز به نظارت دقیق از سوی این سازمان برای حصول به نتیجه مناسب دارد.
عظیمی در ادامه گفت: آنچه بیش از همه در فعالیت قرآنی محسوس است، خلا تفسیر قرآن است که در این زمینه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و حمایت نماینده ولی فقیه در استان 57 نفر از علما شناسایی و پس از تشکیل ستاد تفسیر جلسات مربوط شکل گرفت که هم اکنون 81 جلسه تفسیر به صورت مرتب در سطح استان در حال برگزاری است.
وی، طرح‌ریزی کشوری برای اشاعه این امر را ضروری دانست و اظهار داشت: اجرایی شدن این طرح مانع از موازی‌کاری‌های سایر دستگاه‌های فرهنگی در ترویج فرهنگ قرآنی می‌شود چرا که نیروی متخصص این کار تنها در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌شرقی، تشکیل جلسات تفسیر را مانعی برای کوتاه شدن دست افراد مغرض و سودجو از محافل قرآنی دانست و اضافه کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی در اقدامی خودجوش تمام هیئت‌های مذهبی را ملزم به برگزاری دوره‌های تفسیر قرآن در مجالس مذهبی کرده تا عاشقان اهل بیت قرآن و عترت را در کنار هم داشته باشند.
عظیمی، نهادینه شدن این امر در نظام آموزشی کشور را نیز مفید ارزیابی کرد و گفت: رایزنی با آموزش و پرورش برای تقویت قرائت صحیح قرآن دانش‌آموزان و تربیت مربیان قرآنی می‌تواند در آینده باعث به ثمر رسیدن قاریان برجسته در کشور شود.
وی همچنین ضرورت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی بر تدوین متون درسی قرآنی مدارس را خواستار شد و بر ضرورت آغاز حرکتی در راستای اجرای فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ قرآن و حدیث توسط 10میلیون ایرانی تاکید کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول