اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان خبر داد:

تدوین سند توسعه استان هرمزگان

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان با بیان اینکه بخش اعظمی از سند توسعه استان تدوین شده است، گفت: بخش‌های زیادی از این سند مربوط به مصوبات سه دوره سفر هیئت دولت به استان است که باید همگی به سرانجام برسد.

تدوین سند توسعه استان هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی شامگاه یکشنبه در نخستین حضور خود در نشست شورای اداری هرمزگان با تقدیر و تشکر از خدمات 22 ماهه هاشمی‌تختی، استاندار پیشین هرمزگان، با اشاره به لزوم توجه مدیران به افق چشم انداز 20 ساله نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: برنامه پنج ساله مسیر حرکت برای رسیدن افق آینده را مشخص کرده است و باید با جدیت در این خصوص گام برداریم.
وی، علاوه بر این، خدمت به مردم، مهرورزی، پیشرفت و تعالی کشور و همچنین اجرای عدالت را از جمله اصول و چارچوب‌هایی دانست که رئیس جمهور، استانداران را به انجام آنها مکلف کرده است.
استاندار هرمزگان گفت: اگر از این چارچوب‌ها و اصول خارج شویم، دچار بی‌برنامگی می‌شویم، بنابراین ضروری است که همگی برای رسیدن به آینده‌ای شکوفاتر در استان، سرعت و قدرت پیشبرد امور را افزایش دهیم.
عزیزی با بیان اینکه بخش اعظمی از سند توسعه استان تدوین شده است، خاطر نشان کرد: بخش‌های زیادی از این سند مربوط به مصوبات سه دوره سفر هیئت دولت به استان است که باید همگی به سرانجام برسد.
وی همچنین لازمه دستیابی به تمامی این اهداف را اتخاذ راهکار منطقی و اجرایی دانست و در ادامه، ارج نهادن به سرمایه‌های انسانی را از مهمترین اولویت‌های کاری خود عنوان و تصریح کرد: در این راستا و در وهله نخست باید در دستگاه‌ها و مجموعه‌های اداری، فرهنگ سازمانی با توجه به ارزش‌های اسلامی و کرامت انسانی نهادینه شود.
رئیس شورای اداری هرمزگان ادامه داد: پس از آن باید سرمایه‌های انسانی بر اساس اصول با مجموعه‌های اداری منطبق شوند و در مسیر نیل به این هدف نیز، کرامت انسانی نیروها حفظ شود.
عزیزی با اشاره به این مطلب که ارتقای مهارت و سطح دانش و تخصص افراد باعث ارتقای کرامت انسانی آنان می‌شود،بیان کرد: بدین منظور باید سیستمی طراحی شود که در آن سه اصل اساسی اثربخشی، سرعت و کیفیت کافی مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر شاخصه‌هایی همانند کل‌نگری، همسوسازی و هماهنگی زیرمجموعه‌ها و سطوح میانی با سیاست‌های دولت نیز باید مدنظر قرار گیرد.
استاندار هرمزگان در ادامه سخنان خود از مدیران خواست تا از نگاه‌های خرد، سطحی، بخشی و جزیره‌ای پرهیز کنند و در ادامه گفت: تعلقات سازمانی نه تنها نباید به منافع مردم و روند پیشرفت و سازندگی استان لطمه بزند بلکه باید در خدمت به این اهداف باشد.
وی همچنین توجه مدیران به رضایت‌مندی مردم را که هدف غایی خدمت‌رسانی دولت محسوب می‌شود را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه اعتماد و رضایت مردم پشتوانه اصلی دولت به حساب می‌آید، خاطر نشان کرد: نباید تنها خودمان از عملکردمان راضی باشیم بلکه لازم است رضایت مردم کوچه و خیابان نیز در ارزیابی‌ها ملاک قرار گیرد.
عزیزی موضوع مهم تکریم واقعی ارباب رجوع را عاملی موثر در رضایت مردم از دستگاه‌های اداری عنوان و افزود: متاسفانه جای برخی موارد در سیستم‌های اداری عوض شده است و باید توجه داشته باشیم که مردمی که به ادارات مراجعه می‌کنند ارباب ما هستند نه ما ارباب آنها.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه لازم است تمامی مراحل رفتاری ما مبتنی بر قانون باشد،گفت: از سوی دیگر باید توجه داشت که برخی مواقع قانون را به بهانه‌ای برای انجام ندادن کارها تبدیل نکنیم، مدیران باید قوه قانون‌گرایی را در وجود خود نهادینه کرده و فرهنگ مسئولیت‌پذیری را در مجموعه‌های خود ارتقا دهند زیرا با مدیران بدون وجدان و انضباط‌کاری نمی‌توان به اهداف تعیین شده دست یافت.
استاندار هرمزگان ارتقای معنوی و دانش مدیریتی نیروهای انسانی، متناسب‌سازی سازمان با ماموریت‌ها و پرهیز از حجیم شدن ستاد، توجه به کرامت انسانی نیروها، توجه به اثربخشی و سرعت و کیفیت کار سیستم در مسیر رسیدن به اهداف سازمانی را ضروری دانست و با بیان اینکه در سطوح میانی مجموعه‌ها باید ایجاد انگیزه صورت گیرد، تاکید کرد: همچنین باید تکریم واقعی ارباب رجوع و حفظ منزلت آنان در دستگاه‌های اداری جدی گرفته شود و رسیدگی به شکایت مردمی نیز به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد.
عزیزی به لزوم توجه ویژه مدیران به مناطق محروم استان تاکید کرد و گفت: بندرعباس همه هرمزگان نیست و مدیران باید به توسعه تمامی مناطق به‌ویژه مناطق شرقی، غربی و جزایر توجه داشته باشند و این‌گونه مناطق در برنامه‌ها به خوبی دیده شوند.
وی همچنین مدیران را به پرهیز از حاشیه‌ها فراخواند و تصریح کرد: نباید این‌گونه باشد که افراد در ادارات از صبح تا شب کارشان این باشد که فلانی چه گفت یا فلانی کجا رفت، یا اینکه به قصه‌های بی اثر و یا حاشیه‌ای بی‌مورد بپردازند و یا اینکه دغدغه‌هایشان این باشد که فلان سایت چه می‌نویسد.
عزیزی گفت: بنده مدیری را که برای کارهای اساسی و حرکت در چارچوب‌های تعیین شده وقت نمی‌گذارد، به هیچ وجه نمی‌بخشم.
استاندار هرمزگان پیگیری مصوبات سفر در بخش‌های مربوطه و ارتباط مستمر با وزارتخانه‌ها برای اجرایی شدن آنها را از وظایف مهم مدیران دانست و خاطر نشان کرد: مدیران باید مصوبات سفرهای استانی را جدی بگیرند زیرا پیگیری این مصوبات فرصتی برای خدمت کردن است.
وی در پایان گفت: سفر چهارم هیئت دولت به استان نزدیک است و باید همگی در فراهم شدن مقدمات این سفر همت و تلاش کنند.
عزیزی طی روزهای گذشته به عنوان استاندار جدید هرمزگان معرفی شده است.
در کارنامه مدیریتی وی فرمانداری شیراز و معاونت سیاسی امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان نیز دیده می‌شود.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول