اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شهرضا در مجلس:

بی‌نظمی بزرگ‌ترین معضل بانک مرکزی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرضا گفت: در حال حاضر نحوه فعالیت بانک مرکزی به ایجاد هرج و مرج در سیستم بانکی کشور منجر شده است.

بی‌نظمی بزرگ‌ترین معضل بانک مرکزی است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، عوض حیدرپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرضا بیان داشت: یکی از مهم‌ترین عوامل بروز مشکلاتی از قبیل اختلاس اخیر در نظام بانکی کشور نحوه سیاست گذاری و فعالیت بانک مرکزی است.
وی ادامه داد: در برخی موارد نوع فعالیت‌ها در این سیستم مطابق با خواسته دشمنان نظام است و ادامه این روند در آینده مشکلات متعددی را در پی دارد.
نماینده مردم شهرضا با اشاره به نقش رئیس کل بانک مرکزی در مسایل اخیر افزود: به هر حال اگر فردی در هر پست و مقامی احساس کند از توانایی و تخصص کافی برخوردار نیست وظیفه شرعی و عقلی ایجاب می‌کند که از آن مسئولیت کناره‌گیری کند.
وی با تشریح تخلفات خاوری مدیرکل سابق بانک ملی افزود: بانک ملی به عنوان بزرگ‌ترین بانک جهان اسلام مطرح است و شایسته نبود فردی با تابعیت کانادایی در راس هرم مدیریت این بانک قرار بگیرد.
حیدرپور اضافه کرد: یکی از درس‌های بزرگی که اختلاس اخیر برای مسئولان به همراه داشت نحوه انتخاب مدیران و دقت در سوابق گذشته آنها است.
وی با اشاره به نقش بانک مرکزی برای ایجاد فضای مناسب برای سو استفاده کنندگان از بیت‌المال تصریح کرد: بانک مرکزی به عنوان قانون گذار سیستم بانکی در حوزه خرد و کلان فعالیت می کند و بر تمام فعالیت‌های بانکی کشور نظارت دارد و رئیس جمهور نیز نمی‌توانند این موضوع را رد کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی در مورد فعالیت جریان انحرافی در سطوح مدیریتی کلان کشور تصریح کرد: بحث جریان انحرافی به فرد یا افراد خاص خلاصه نمی شود بلکه فرآیندی است که در سطوح کلان و تحت نظر رئیس جمهور فعالیت می‌کنند.
وی اضافه کرد: این جریان در برخی حوزه‌ها دارای انحرافات متعددی است تا جایی که نگرانی و اعتراض جمع کثیری از علمای حوزوی و دانشگاهی را در بر داشته است.
حیدرپور در مورد ادعای روزنامه ایران مبنی بر افشاگری علیه برخی مسئولان افزود: ما در جامعه‌ای اسلامی زندگی می‌کنیم و یکی از بزرگ‌ترین صفات خداوند پوشاندن عیوب بندگان است و استفاده از خطاهای دیگران به قصد تخریب می‌تواند به ترویج بداخلاقی در جامعه منجر شود.
وی با اشاره به لزوم ایجاد روحیه پیشرفت در جامعه گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر گسترش روحیه نشاط و ترویج گفتمان پیشرفت در جامعه تاکید دارند و مشکلاتی هم که در جامعه مطرح است می‌بایست از کانال صحیح مطرح و حل شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول