اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم:

3600 کارگر ساختمانی در قم بیمه شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تامین اجتماعی استان قم گفت: در راستای اجرای قانون بیمه‌های تامین اجتماعی 3 هزار و 600 کارگر ساختمانی زیر پوشش خدمات و حمایت‌های تامین اجتماعی قرار گرفتند.

3600 کارگر ساختمانی در قم بیمه شدند
سید‌مجتبی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به بیمه کارگران ساختمانی اظهار کرد: این طرح از شهریور سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر بخشی از کارگران استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.
وی افزود: بخشی از حق بیمه این کارگران توسط دولت و از محل منابع حاصله از طرح هدفمند کردن یارانه‌ها پرداخت شده و قسمت دیگری از آن بر اساس ارزش معاملاتی و متراژ ملک از کارفرمایان در هنگام صدور پروانه ساختمانی دریافت می‌شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان قم با بیان اینکه کارگران ساختمانی قبل از اجرای این طرح فقط در مقابل حوادثی که در محل کار اتفاق می‌افتاد از حمایت سازمان برخوردار می‌شدند، تصریح کرد: با اجرای طرح بیمه کارگران خدمات این طرح بیشتر و کارگران علاوه بر استفاده از دفترچه بیمه خدمات درمانی تامین اجتماعی از دیگر خدمات این طرح بهره‌مند شدند.
وی اضافه کرد: بیمه کارافتادگی، بازنشستگی، بازماندگی از دیگر دغدغه‌های مهم کارگران بوده که با اجرای این طرح مشکلات آنان در مورد آینده و دوران کهنسالی رفع می‌شود.
موسوی از دیگر مزایای این طرح را آموزش حرفه‌‌ای کارگران عنوان کرد و گفت: اداره‌کل تامین اجتماعی با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای الزامی دانستن بازآموزی و کسب مهارت کارگران را در ساماندهی و افزایش کیفیت در صنعت ساخت و ساز کشور موثر می‌داند.
وی سهم بیمه کارگران ساختمانی استان قم را سه هزار نفر برشمرد و بیان کرد: با توجه به استقبال کارگران ساختمانی از انجام این طرح تمام سهمیه استانی برای بیمه کارگران جذب شده است.
موسوی در مورد ادامه این طرح گفت: با اعلام سهمیه جدید برای کارگران در آینده ثبت‌نام مجدد از کارگران ساختمانی در شعب تامین اجتماعی انجام می‌‌شود.
انتهای پیام؛/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول