اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

بیش از 2 میلیون نفر از قطار شهری مشهد استفاده کرده‌اند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون و با گذشت شش‌ماه از زمان بهره‌برداری خط یک قطار شهری مشهد بیش از 2میلیون نفر از خط یک قطار شهری مشهد استفاده کردند.

بیش از 2 میلیون نفر از قطار شهری مشهد استفاده کرده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی در مراسم بهره‌برداری خط یک قطار شهری مشهد که صبح امروز در ایستگاه خط یک قطارشهری مشهد برگزار شد اظهار داشت: با توجه به نیاز مردم مشهد به استفاده از خطوط ناوگان خط یک قطار شهری مشهد و نیز فراهم شدن واگن‌های خط یک قطار شهری مشهد اواخر سال گذشته بهره‌برداری آزمایشی خط یک قطار شهری مشهد اجرا شد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به هزینه‌ای که برای ساخت خط یک قطار شهری مشهد صورت گرفت، گفت: در این راستا و با اعتباراتی که دولت دهم در اجرای خط یک قطار شهری مشهد انجام داد مشهد نیز پس از تهران در ردیف شهرهای دارای سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی ریلی شد.
صلاحی با اشاره به حضور سالانه زائران در مشهد مقدس به منظور زیارت بارگاه منور رضوی گفت: وجود این تعداد زائر در حرم مطهر رضوی، ضرورت توسعه و توجه به حمل و نقل عمومی در مشهد را بیش ‌از پیش کرده است.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به این مسئله امیدواریم تا فروردین ماه سال جاری تعداد واگن‌های خط یک قطار شهری مشهد به ظرفیت از پیش تعیین شده این خط برسد.
صلاحی در ادامه به دهه کرامت اشاره کرد و گفت: این دهه با توجه به این که از سالروز میلاد حضرت معصومه خواهر بزرگوار امام رضا آغاز می‌شود و تا میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به مراسم‌های عزاداری و یا شادی که در وفات‌ها و جشن میلادهای ائمهاطهار در کشور برگزار می‌شود، گفت: در کشور و در دهه اول محرم ایران سراسر ماتم و حزن است که در این راستا این حزن و اندوه شاخصه اصلی ایران در این دهه است.
وی ادامه داد: همان‌گونه که در دهه اول ماه محرم تمام ایران سراسر ماتم حزن است در دهه کرامت نیز باید تمام ایران سرور و شادی شود.
استاندارخراسان رضوی در ادامه آماری از حضور زائران تابستانی مشهد داد و گفت: در تابستان سال جاری آمار قابل توجهی از حضور زائران در مشهد مقدس به دست آمد به گونه‌ای که در تابستان سال جاری در حدود 15میلیون نفر زائر به مشهد سفر کردند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول