اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

شهردار بافت فرسوده سنندج معرفی می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان گفت: حفظ بناهای تاریخی و میراث فرهنگی استان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و به همین دلیل شهردار بافت فرسوده شهر سنندج در آینده‌ای نزدیک معرفی می‌شود.

شهردار بافت فرسوده سنندج معرفی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی شنبه‌شب در دومین جلسه شورای بافت تاریخی استان در سال‌جاری در سالن شهدای گمنام استانداری، اظهار داشت: بناهای تاریخی و میراث فرهنگی هر منطقه آثار باقی مانده از گذشتگان و نشانه خط سیر زندگی مردم بوده و از نظر معنوی نیز دارای اهمیت فراوان است.
وی حفظ بناهای تاریخی و آثار باستانی را یک وظیفه ملی و شرعی دانست و افزود: نکته قابل توجه در این رابطه تفکیک بناهای تاریخی و باستانی از بافت فرسوده شهری است که این مهم باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.
استاندار کردستان با تاکید بر حفظ و نگه‌داشت بافت تاریخی شهرهای استان، اظهار داشت: وجود برخی محلات قدیمی با بافت فرسوده روی روحیه مردم تاثیر نامطلوب گذاشته لذا باید با یک برنامه‌ریزی منسجم و همکاری و همدلی همه مسئولان استان نسبت به اجرای پروژه‌های عمران شهری متناسب با بافت تاریخی و قدیمی شهر اقدام کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی، مشکلات اقتصادی، مشکلات زیرساختی و نبود شبکه‌های دسترسی، وضعیت نامطلوب اشتغال و یک سری موارد از جمله عواملی هستند که لزوم توجه و بازسازی بافت فرسوده را بیشتر نمایان می‌سازد، اعلام کرد: بزودی شهردار بافت فرسوده شهر سنندج معرفی خواهد شد.
شهبازی در پایان سخنان خود لزوم تغییر و یا تجدید نظر در ضوابط مربوط به بافت فرسوده شهرها را متذکر شد و افزود: با توجه به توصیه‌های رئیس جمهور در خصوص توجه بیشتر به مقوله گردشگری در استان کردستان مدیران اجرایی استان باید رویکرد و نگاه خود به این مهم را تغییر دهند.
گفتنی است: استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رئیس سازمان مسکن و شهرسازی، دو نفر عضو هیئت علمی دانشگاه، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، رئیس شورای شهر و شهردار اعضای شورای بافت تاریخی استان را تشکیل می‌دهند. 
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول